Förmodligen kommer jag ångra mig

Nu så. Nu ska jag ta del av det där som alla pratar om hit och dit med alla möjliga varumärkesnamn. Mellanmål här, mellanmål där och så lite lunch, middag och kvällsmat däremellan med uträknat kaloriintag. I en månad. (Valde februari för att göra pinan lite kortare - mycket smart val om jag får säga det själv.)
 
Den 1:e februari börjar jag. Träningen blir ju lätt som en plätt (tror jag, måste ju hålla mina klasser också - och gå på sånt jag tycker är roligt - det blir kanske tajt och lite träningsvärk och så, men det är ju bara "gött" och bara viljan finns så).
 
Det enda man, i princip, ska äta, vid en lätt översiktsscanning, är kvarg/kesella, keso, fil och yoghurt (kan inte ens stava till yoghurt med 100%-ig säkerhet). Plus bär och kött. (I lämplig kombo.)
(Jag avskyr kvarg/kesella, keso, fil och yoghurt. Glömmer aldrig den gången när jag tog fel kartong och hällde fil i morgonkaffet och tog en rejäl klunk. Då åt jag inget mer överhuvudtaget den dagen p g a illamående.)
 
Och man äter var tredje timme.
Jag undviker vanligtvis att äta om jag inte är hungrig, tack. (Inte ens en mediumstekt biff med potatisgratäng är gott om man inte är riktigt jäkla hungrig - och då börjar det ändå vattnas i munnen bara jag tänker på det.)
 
Man med fördel kan äta havregrynsgröt till frukost.
(Gröt är inte alls min påse. Möjligtvis skulle lite risgrynsgröt med massor av socker och kanel kunna slinka ner under pistolhot från nån italiensk maffiaboss.)
 
Kokta grönsaker är tydligen nåt gudomligt bra, speciellt broccoli och morötter.
(Kokta grönsaker?! Broccoli?! Morötter?! Tomat och gurka tycker jag är trevligt. Krispigt råa!)
 
Alkohol är big no-no!
(Men ett glas rödtjut fredag och lördag kväll är väl ok? Det är väl... eeeeh... typ mellanmål?)
 
Ägg äter man genomgående i hela paketet. Konstant. Dygnet runt. Gå gärna upp mitt i natten och ta en omelett på sisådär sex-sju stycken om jag fattat det hela rätt. Inga problem. (Här piggnade jag helt plötsligt till. Ägg är ju trevligt i alla former. Läste på "kom-igång-inköps-listan" att ett flak ägg ska inköpas. Jag brukar kanske gå runt och på ett 6-pack i veckan i normalfall. Ibland kan nog ett flak öl ta slut fortare (i alla fall om man har gäster).
 
Men visst. Det ska gå, trots förutsättningarna här ovan. Man kan "byta ut" förstår ni. Byta ut hur man vill faktiskt, bara man håller sig till sina kcal/dag och antal måltider och mellanmål (fast dom där vinglasen kan jag tydligen inte byta in på nåt som helst sätt, där är det totalt kalla handen enligt spelreglerna).
 
Har raggat upp en rotelkamrat som är med på resan. Nu jobbar jag på några fler, sätter in en stöt här och där. Det är ju bättre om man kan peppa varandra. Jag peppar ju folk på mina träningspass, tänker jag, nu är det payback med pepp till mig.
 
Och du, du är också på va? Fine, anmäl dig och ge mig en hint så jag vet!
 
Jättelångt till 1:a februari. Vi hinner gott och väl ladda mentalt - jag har redan kommit en bit på väg.
 
 

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0