Party party

Inget party i dag. Ingen bal så här på trettondagsafton här inte när man känner sig pigg som en sork som fastnat i en fälla. 

Men det har ändå blivit liv i luckan här, så till vida att jag fått trevliga sms och samtal. Nice - man piggnar onekligen till lite och med en massa Voltaren blir livet enklare just nu. En dos Voltaren - en halvtimme, två doser dito - en timmes frist utan skallebank. (En överdos Voltaren - ont i magen.)

Första sms:et kom faktiskt i förmiddags redan.
-- Var det till Egypten du åkte?
Då släppte jag ratten och applåderade och höll på att ramma en hel drös med gångtrafikanter. Ja P kunde ju inte veta att jag var ute och körde bil när hon skickar ett sms som handlar om att lilla oansenliga jag i någon form kommer att figurera i denna SLA's favoritskrönikörs alster.
Frågade om jag skulle springa ut i ottan på måndag och sätta mig vid brevlådan och vänta, men det tyckte hon inte alls. Det kan tydas på två sätt på nåt sätt. Antingen publiceras den inte nu på måndag, så jag måste hållas på halster i en evighet (en vecka till), eller också framställs jag i dålig dager. Förmodligen det förstnämnda om jag känner P rätt. Eller också var hon blygsam helt enkelt, och ville inte att jag skulle frysa ihjäl i väntan på hennes krönika.

Sen kom det lite annat hit och dit i form av kontakt med omvärlden som var riktigt trevligt och sist ut, hittills kanske ska tilläggas, ringde B:

-- C har skrivit ut 60 inbjudningar. Visserligen med hål men...

Men för h----te C, hål? Men jag är såååå nöjd med dig ändå - du är förlåten, vi skickar hålinbjudningarna till dom närmast sörjande. Dom som man pratar med varje dag liksom, så man kan ursäkta sig.

-- Tror du att du är fräsch att träffas i morgon och fixa till det sista? frågade B. 

Om jag är fräsch i morgon?! Pffft. Att jag är. Svänger förbi das apotek och köper fler Voltaren bara. Vi ska snart ha fest ju. Och inbjudningarna ska ut. Nu. Vi siktade på att få ut dom senast nyår, tror jag. Kommer dom ut i helgen är vi defintivt med i matchen! Alla stora tillställningar av klass har alltid lite motgång nånstans utmed vägen. 
Och du - får du ingen inbjudan under veckan så hör du av dig. My mistake! 







Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Skall ju vara hål så man lätt kan sätta det under rätt flik i ordningspärmen :)

2012-01-05 @ 18:47:33
Morrat av Åsa

Anonym: Fast jag använder plastfickor till den tjocka pärmen där jag organiserar alla festinbjudningar... :)

2012-01-06 @ 08:56:15

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0