Nån av oss är lite dum i huvudet vad gäller ostbågar

Råkade stoppa ner två (2!) ostbågspåsar i kundvagnen häromdagen. Bra att ha. Eller nåt.

-- Oj då, här ska det ostbågsfrossas! konstaterade den überrolige killen som packade ner sina varor intill mig. Nu har du ditt på det torra ett bra tag. He he.

-- Hö hö, kontrade jag. Till på tisdag i alla fall.

Då höll killen på att kissa på sig av skratt.

Nu förstår jag hans munterhet. Han har lusläst på påsen. Där finns nämligen en portionsangivelse upptäckte jag!



Skålen till vänster är, enligt påsen, en portion ostbågar. 

Får hälla tillbaka lite i påsen. Den lilla skålen. För dum i huvudet är jag då inte. Jag vet väl hur en portion ostbågar ser ut. Tryckfel på påsen helt enkelt, en nolla efter antal gram i den där portionen har trillat bort förstås.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0