Tänka själv är ju överskattat

Jahaaaa, nu kan man chatta om att belägga parkeringarna vid Stallsiken med avgift för att få färre att åka bil.
Perfa, för man har ju sååå många frågor. Eller hur?

Det fattar väl vem som helst att det bara ska låta bra miljömässigt, och därmed också stadsplaneringsmässigt eftersom man är tvingad att ta hänsyn till miljön och minska biltrafiken d v s att göra cykelfärden bekväm ner till handelsområdet och att kunna gå av bussen precis utanför Biltema.
Allvarligt? Är det nån som tror på allvaret i påståendet? Möbelföretaget MIO är säkert jätteintresserade av att någon åker buss ner när man ska shoppa soffa. Och själv är jag skitsugen på att köpa min 128 tums teve på Mediamarkt och se busschaufförens min när han får hoppa ur och hjälpa mig bära eftersom jag inte orkar lyfta upp den på sagda färdmedel. För att inte tala om när jag får för mig att köpa en 20 meter fullvuxen tuja-häck inne på Plantagen. Den busschaufför som tar det med ro finns garanterat inte.

Löjla er inte! Klart det inte blir nån avgift på parkeringarna på Stallsiken. Det är förstås bara en ren pappersprodukt. Gå vidare, häng er inte fast vid det där. Och SN, hur tänkte ni här. En chatt om grejen?! Förlåt, men det är ju rent löjeväckande.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0