Kul kille och helt galen

Hemkommen från teatern efter att ha begåvats med en föreställning med den här killen.
Garvar än. Helt fucking crazy stand up:are!
Ännu en kväll där tiden var väl investerad vad gäller skrattmusklerna.
Det var kuriosakul att få veta att vi i Skövde måste ha bra schvung på handsk-/vantförsäljningen i stans butiker. Killen hade roat sig med att springa runt och fotat i centrum för att använda sig av bilderna i showen, och ta mig sjutton - tror han hade fångat runt 20 tappade vantar på bild. En tappad av dom två som är brukligt att man innehar alltså, en omaka liksom. Och då hade han ändå bara rört sig runt resecentrum, kyrkparken och runt sitt hotell (som var Scandic Billingen). Ett alternativ till rekordsiffror i handskhandeln kan ju va att vi Skövdeinvånare har en vana att gå med omaka par, en helsvart och en blåprickig liksom. Känner att jag bara måste göra en spaning på det här.

Men hallå! Man kan inte lägga in en paus i en föreställning där det klart och tydligt deklarerats i programbladet att "Föreställningen är 1 tim 15 min utan paus."
Står det att föreställningen ska ta 75 minuter och det där utan paus till och med är understruket då ska det ta mig fn inte va nån paus. Tycker jag.  Drivet i föreställningen dog lite med den där jäkla pausen. Andra akten var inte riktigt lika kul som första, kan bero på att jag blev irriterad - vad vet jag, men det tappade farten lite.

Så nästa gång när utan paus är understruket, eller möjligtvis i fetstil, kör vi på det va?

Bra föreställning i alla fall. Går nästa gång Al Pitcher besöker stan igen. Stående ovationer!




Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0