Kusligt värre...

Fick äntligen tummen ur och satte dit dom där tätningslisterna runt mina nymålade fönster i dag. Var trött på att vakna med 14 grader i sovrummet.

Nu har jag legat och lyssnat en stund i sängen. Var sjutton är alla ljud? Jag ligger i en bubbla. Inte några brummande varvande lastbilar utanför mejeriet som lastar Keso. Inte heller några dunkande lemmar hörs. Från lastbilarna alltså. Inte ens en ynka förbikörande bil når trumhinnan, och här utanför är ändå rätt frekvent trafik.

Kan konstatera att de gamla tätningslisterna jag rev bort inte dämpat det minsta lilla ljud. (Inte något drag eller kallras heller förmodligen.)

Får öppna fönstret på glänt. Så här tyst kan jag absolut inte ha det, kan inte ligga i en bubbla och va helt omedveten om världen runtomkring.

La fram raggsockarna igen. Dom behöver jag när jag stiger upp i 14 grader i morgon bitti... 

(Borrar ner huvudet i kudden och konstaterar nöjt att jag är j--ligt bra på det här med tätningslister i alla fall!)


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Bra på tätningslister var ordet sa Bull. Hur bär du dig åt?

2009-09-22 @ 23:21:17
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Schhh, säg inget - men tätningslister kan en chimpans sätta dit! ;)

2009-09-23 @ 15:40:10

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0