Procenten är viktig

Eftersom jag glömt hårsnodd när jag anlände till gymmet gick jag in i personal-köket för att se vad man kunde hitta i hyllorna där.
Där var det trängsel..

-- Haha, skriker V, jag hade 6,2! Åsa, jag hade bara 6,2!

Jag tittar på honom och tycker synd om pojken. Visste inte att man blev galen när man jobbar på gymmet.

-- F-n, vad är det här för skit. 17,1, säger då P helt plötsligt utan förvarning som står och håller i nån konstig mackapär.

Vad håller dom på med, ska jag vända om innan jag blir smittad? hinner jag tänka innan jag får förklaringen:

-- Vi mäter kroppsfettet! Jättekul, jag hade 6,2, säger V igen och slår sig på magen.
-- Kul och kul, säger P med 17-resultatet.
-- Kör då Åsa, testa så får vi se vad du får, skriker 6,2:an.
-- Nej.
-- Jo - kom igen nu då...

Ja, gissa vem som står där med den där mackapären i handen efter två sekunder.
Följer instruktionen...

-- 34,8, säger jag.
Sen inser jag vad det står. Och skriker:
-- TRETTIOFYRA KOMMA ÅTTA!

-- Nä, men kör en gång till - tror inte du tryckte rätt när du startade, säger V.
Det var ju snällt sagt.

Samma procedur.

-- TRETTIOFYRA KOMMA NOLL!
-- Men du som ser så smal ut, säger P. Och som tränar så mycket. Vad konstigt.
-- Skiten stämmer inte förstås, sa jag. Skitmätare.
-- Jo, men den ska va bra, säger 6,2:an.
-- Skitsnack, den suger.

-- Prova du då, säger 6,2:an till E som står intill.
Och E gör efter lite trugande momenten hon också.

Japp. Manicken stämmer inte. Gissa vad E, som är cirka två meter längre än mig, väger 70 kg mindre och är 100 år yngre fick för värde? 

TRETTIOFYRA KOMMA NOLL!

Googlade lite på vad en sund fettprocent skulle kunna tänkas vara för kvinnor eftersom jag inte har en aning om vad det ska ligga på. Men känner rent logiskt att 34,0 är alldeles för mycket för mig och även för mycket för E.

Hittade ingen bra uppgift - däremot hittade jag detta:



Hoppas verkligen inte gymmet ska använda den där manicken på kunderna. Då kan det vara läge att skämmas lite.

PS. Säg inget till 6,2:an. Han kan gott "använda" sig av sitt värde. Han får mig alltid på bra humör när han står bakom disken på gymmet och jag gillar hans stil. Sånt ska man ha cred för. Tack V. DS.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Kan det va ostbågarna lr jultryffeln kanske:P

2009-01-31 @ 15:47:47
Morrat av Åsa

Anonym: Tsss... vilka jultryfflar? Vaddå ostbågar? Fattar inget! ;D

2009-02-01 @ 23:55:27

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0