Vidskeplig. Nä inte mycket.

Dom som känner mig vet att jag inte tror ett skit på övernaturliga saker.
Tror mer på big-bang än skapelseberättelsen, om man säger så.

Men nåt "oförklarligt" händer när jag åker från mikrobyn till Skövde.
På exakt samma ställe har det nu hänt fyra gånger att hastighetsmätaren lägger av, visaren lägger sig vid nollan, och volymen på radion halveras.
Det varar i cirka 5 sekunder. Sen åker hastighetsmätarens visare upp till 90 (ja, ja 110) och radion låter som vanligt.

Första gången trodde jag bilen sjöng på sista versen. Såg en stor kostnad vara i antågande.
Andra gången tänkte jag - konstigt. En gång till.
Tredje gången. Mystiskt.

I dag, fjärde gången, inser jag att det inte är slumpen som gör att det händer på samma ställe varje gång. Det händer vid exakt samma ställe. Och inte varje gång jag passerar. Nädå. Första gången var innan sommaren.

Förmodligen är det väl nån form av spänningsfält som påverkar elen i bilen? Eller nåt sånt. En förklaring finns det naturligtvis och jag måste bara få veta vad det är som händer.
Nån som vet?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Valross

Arlas hemliga dumpningsplats för utgången keso?

2008-09-02 @ 21:55:58
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Ah! Det är en skarp gissning! Men då måste jag agentsmyga ut i terrängen och leta snuskkeso för att få bevis. Det är tungt... Riktigt tungt. Men vad gör man inte för att bekräfta teorin.

2008-09-02 @ 22:05:31
Morrat av Leffe

Tydligen ett vanligt problem på Ford.(förutom alla andra 5000 fel som förekommer på Ford);)

kan vara hastighetsgivaren eller kabeln till den.

Kolla länken:

http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=25869

2008-09-03 @ 21:51:22
Morrat av Åsa

Leffe: Tsss - 5000 fel!? Aktar du dig inte så kan det hända att du har en grönmetallic liten upp-piffning på sidan av din gula vagn när du lämnar parkeringen i morgon. ;-D

Men ok - du slipper den här gången p g a länken. Det fanns en till som hade exakt samma problem som mig...

I dag när jag åkte hem var jag riktigt spänd av förväntan för att se fenomenet och körde i 50 förbi stället (till alla bilisters glädje bakom förmodar jag!) - inget hände naturligtvis.

Men däremot passerar jag precis under en kraftledningsgata (jag hann kolla in omgivningen í och med den låga farten) - det kan inte va det då? Det är lite roligare än att det är fel på nån givare. Och kan hastighetsgivaren påverka radioljudet? Hmmm...

2008-09-03 @ 22:14:40

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0