Orientering 2

I morgon kl 18.30 ska det orienteras så det står härliga till.
Måste leta fram en mupp-overall, en sån där R90 (eller nåt) med snören på byxbenen och fladdrande luftficka på ryggen på jackan. 
Om jag nu ska halta mig fram i skogen med min onda hälsena, ska jag åtminstone se kompetent ut. ALLA orienterare har såna där overaller! 
Hmm... hoppas jag inte slängt mina bara. Då blir det kris.

Undrar om jag inte har en kompass också. Från geologi-tiden. Vet att jag har en när jag tänker efter, men var sjutton finns den?
Tror faktiskt inte jag använt den sen jag tog ut strykning och stupning ute i fält. Nej - fråga inte. Tänker inte förklara de begreppen, men ni som förstår kan ju småle lite...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Leffe

OJ,OJ... var ska det här sluta!

Har du en kompass från stenåldern? Det är säkert en stor stenbumling som väger 19kg och har en magisk dragningskraft till Södra Ryd ;)

2008-09-15 @ 22:39:22
Morrat av Åsa

Leffe: Tja... tror jag köpte den 00, möjligen 01. Men det är en vanlig Silva-kompass - med inklinometer vilket gör den lite mer icke-vanlig. :-) Magnetisk är den dock, men har nog aldrig varit i Ryd faktiskt.

Jag pluggade faktiskt inte på stenåldern... man får studera även när man passerat 20! ;-D

2008-09-15 @ 23:01:34
Morrat av Valross

Hohoho...mupp-overall. I orienteringssportens direkta närhet nämner man saker vid deras rätta namn.

2008-09-15 @ 23:10:58
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Valross

Visst ja, vår techno-kontakt har slutfört två styck cd:isar (ihopmixat lär det vara också).



Det är bara leveransen som kvarstår...han var här häromdagen men glömde dom.



Dessutom har jag lovat honom att du kommer göra fin reklam för en ifrån Göteborg återinflyttad stabil enbarnsfar med fast inkomst för singeltjejerna på spinningen ;)

2008-09-15 @ 23:21:56
Morrat av Nollan

Overallen är förhoppningsvis lite lagom smutsig och urblekt också. Och glöm för allt i världen inte toppluvan! Och pannlampan, har för mig att det hade börjat mörkna kl 18:30 idag då jag begav mig hem från jobbet, för i skogen kan det vara mörkt!

2008-09-15 @ 23:44:39
Morrat av Leffe

Den kommer att funka alldeles utmärkt!





2008-09-15 @ 23:55:54
Morrat av Åsa

Valross: Jag klädde bra i muppmunderingen - så bra man nu kan göra i sån.



Herregud - är han verkligen redo för den reklamen jag kommer att göra? Brudarna kommer hänga i klasar efter min pr! You bet. Det bästa är ju om techno-gurun kommer dit också förstås... så ska kravall-staket fixas först bara!

Fasiken vad schyst - väntar med spänning på leveransen! Skyldig dig en, och techno-guden (ja, du ser ju - från kontakt till gud på bara några meningar, snacka om marknadsföring!) en också!



Nollan: Den var knappt använd - i princip hade den pressveck. Pannlampa hade varit bra, ja!

Synd att jag slängt min vita toppluva med "Heja Gnosjö" på, den hade faktiskt varit pricken över i.



Leffe: Det gick ju hyfsat ändå... ;-)



2008-09-16 @ 21:33:58
Morrat av Valross

Ja, jag tror verkligen att han är det ;)

2008-09-17 @ 22:21:35
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Valross: Bra, då kör vi. Du får ta eventuella men på ditt samvete! ;-)

2008-09-18 @ 21:08:42

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0