Ingen muntergök precis

Irriterad, sur och grinig.
Det är väl en rätt bra sammanfattning på dagen.

* En skur med tvestjärtar regnade ner över mig när jag passerade ytterdörren i morse på väg mot brevlådan, med påföljden att jag fick dansa krigsdans, headbanga med huvudet så jag blev yr i mössan och slita av mig tröjan. Puls 250 och genomsvettig klockan 5.45 är inte nåt som gör mig på bra humör.
Glömde av den lilla, lilla detaljen att man måste öppna dörren försiktigt, pressa upp den med foten och vänta så de små krypen springer i väg.

* Kastade mig ner till tvättstugan för att hinna vika ihop tvätten på rekordfart. Vad uppenbarar sig? Guds-icke-gåva till mänskligheten. Nä, jag orkar verkligen inte kallprata med någon jag har noll gemensamt med klockan 07.00 på morgonen. Orkar knappt prata med nån jag tycker om vid den tiden på morgonen. Men hon hade mycket att prata om. Och jag kokade av ilska. Men ens goda uppfostran segrar ju emellanåt i alla fall, så jag log (eller grinade) och nickade och led i tysthet.

* Prick klockan åtta ringer jag SJ för att greja med en bokning. Det lilla, lilla ärendet tog 24 minuter, så då blev det urstress till jobbet.  (Kan i och för sig varit mitt eget fel. Ja vadå, han var skittrevlig ju. Funderar på om det verkligen inte är nåt mer jag behöver fixa. Jag vet vad han heter... )

* Vid halv tio ringer mobilen. -- Ja, det var C här, jag har ont i halsen och vet faktiskt inte om jag kan köra passet i morgon.
Jaha. Och det skiter väl jag i, tänkte jag. Men säger förstås nåt helt annat fast jag bestämt sagt ifrån att jag bara vill köra varannan vecka och inte hoppa in på nåt enda pass till i den kategorin. Varannan onsdag. Basta.
Nu kör jag förmodligen det passet i morgon ändå. Sa ett litet könsord när jag lagt på. Börjar på k slutar på en.

* Tankar bilen. 700 spänn. Som till slut bara blir en massa växthusgaser. Bilen måste verkligen vara en av världens sämsta uppfinningar...

* Anländer till jobbet i mikrobyn. Dukar upp min lunch, sätter mig till rätta med min medhavda DN, som jag inte hann läsa i morse, och ser fram mot en skön, ensam, stund. 
Det sket sig. B kom naturligtvis och skulle äta lunch samtidigt. Min DN frös inne.
Dessutom glömde jag ta med tidningen hem.

* Vart tog ljuset vägen på kontoret? Eftersom byggarbetarna som byter fasad satte upp en plåt rätt över fönstret så försvann både dagsljuset och den hyfsade utsikten med de tre byggnadsarbetarna.

* Papperstrassel i skrivaren. Då packade jag ihop och åkte hem.

... och nu ser jag regnmolnen torna upp sig på himlen.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Vaknade halv tio..vände på mig och fortsatte titta på tvn..tvättade två maskiner..åt frukost/lunch..surfade på nätet..kollade på tv..strök lite kläder..surfade på nätet..kollade på tv..värmde middag i mikron..surfade på nätet..kollade på tv..

Vi verkar ha haft en lika jobbig dag ;)

2008-09-02 @ 20:14:47
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Ja i runda slängar har vi haft samma helvete... förutom att jag inte strukit. ;D

2008-09-02 @ 22:31:30
Morrat av Sofie Rundlöf

Haha.. dig vill man inte träffa när du har en dålig dag! Stackars dessa människor som bara försökte vara lite trevliga ;)

2008-09-03 @ 13:23:53
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Men märk väl att jag dolde min irritation mycket väl... Var exemplariskt hövlig och social. Skrattade till och med högt nån gång emellanåt för att riktigt maskera mitt tillstånd... ;D

2008-09-03 @ 16:50:46

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0