Skövde AIK - Trollhättan 0-1

Nä, såna siffror är inget kul. Trollhättan är serieledare i o f s, men det är en klen tröst.

Jag kunde ju inte gå på matchen i dag heller eftersom det var torsdag.

Nästa vecka är det på onsdag! Onsdag! Vilken skitdag! Då har jag bokat upp mig hos C, som testkör ett nytt pass.
Nä, får överväga att sluta träna om jag över huvud taget ska kunna bli en trekvarts-supporter!

Men matchen börjar inte förrän 19.30 (!), så jag hinner dit och se slutet första halvlek och dito andra. Och det ska jag.

T kom inrusande till spinningen i dag i sista minuten... och grejar och donar med cykeln.
Snäll som jag är väntar jag på att han ska bli klar.
-- Men, va fan, kör nu då, säger han. Klockan är 2 minuter över.
-- Men jag väntar ju på att du ska bli klar, säger jag förnärmat.
-- Skit i mig, kör i gång bara.
-- Aha - du ska på fotbollen?
-- Ja. Kör nu då!

Då kör jag raskt igång naturligtvis. Trodde jag var snäll när jag väntade, men då hade jag inte förstått allvaret. Han kunde väl sagt med en gång att han skulle gå på matchen? Pucko!

Väl klara med passet, innan stretchen kört igång sprintar T av cykeln och hämtar desinfektionsmedel och papper och rusar tillbaka till cykeln för att göra rent.

-- Hallå, säger frugan R, den cykeln satt du väl inte på...

T hade i sin iver att komma iväg till fotbollen gått fram och putsat på en helt främmande cykel.
Sånt gör man inte ostraffat på mina pass. Inte när det i princip bara är kända människor (som vet hur jag är funtad) och jag kan gå på med min vanliga jargong.

Jag frågade försynt:
-- Har du sittplats? Du kan inte stå under matchen i det tillståndet. Det går aldrig i nittio minuter!
och snabbade mig med en till vänd mot frugan:
-- Du har inte ett paraply så han kan få lite skydd mot solen på väg bort mot Södermalm. Annars kommer han inte fram förrän slutsignalen gått.

Kommentarerna haglade vidare och vi alla (nästan) hånade T hjärtligt och rått de minuter det tog innan han (förmodligen lättad) lämnade lokalen.

Att lägga lök på laxen och antyda att det kan ha varit T:s stressade uppenbarelse som avgjorde matchen kanske är att ta i. Men, jag lämnar det öppet. Omständigheter är viktigt i fotboll... ;-)








Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Lite häcklande är alltid roligt. Speciellt när det är personer som är med på det då förstås.

Hoppas du också har en bra nationaldag!

Kram

2008-06-06 @ 21:18:02
Morrat av Åsa

bb: Ja, självklart - om folk är med på det naturligtvis. Och man får ju vara beredd på att få tillbaka. Oftast med råge då... ;-)

Kram

2008-06-07 @ 08:04:41

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0