EM-studion calling

Japp!
I morgon smäller det!
Sverige möter Grekland!

Här kan ni läsa om sista träningen innan avspark i morgon 20.45. Fatta att Aftonbladets Marcus Leifby verkligen är där! Ser träningen. Kollar in formen! Lyckos honom som befinner sig i den enda verklighet som nu börjar ta sitt allvar - fotbolls-EM, öppningsmatch för Sverige. Det riktigt hörs i hans lilla krönika hur uppspelt han är inför morgondagens match. Premiärmatch i kombination med att verkligen befinna sig stormens öga, vem skulle inte vara uppspelt?

Känner att jag börjar bli fanatisk. Visste att det förr eller senare skulle bli så.   

Nåväl. Tippningen! Den börjar bli riktigt intressant. Känner mig med i matchen även om jag inte har haft någon fullträff än...
Men det kommer nu:

Grekland-Sverige: ... hmmm ...
Grekland-Sverige: ... svett ...
Grekland-Sverige: ... hjärtklappning...
 
-- Ja men för guds skull, spotta fram det nu då!

Djupt andetag:
Grekland-Sverige: 1-2.

Jooooo visst! Självklar seger! Lugnt.
Blir lugn som en filbunke till och med om laguppställningen visar på Henke och Zlatan i spjutspetsen. Ja, faktiskt!
För nåt år sen hade jag stängt av tv:n om dom inte hade bänkat Zlatan, men tror han kommer göra bra ifrån sig den här gången. (Jodå Zlatan är en superspelare, men inte alla gånger i den blågula dräkten. Där har han ibland divat till sig så jag blivit lika irriterad som i trafiken. Man kan faktiskt springa några steg efter bollarna också... Nu vet jag att du kommer att springa efter åtminstone nån boll, Zlatan. Snälla!?)

Hur sa? Ytterligare en match i D-gruppen i morgon?
Jösses, vad vi ska vara petiga. Vem bryr sig just nu, i euforin över Sverige-premiären?

Ok då, men vet inte om jag har energi nog att tippa den efter framkrystandet av Grekland-Sverige-resultatet. Så det får bli en chansning med en väldigt vag motivering (som alla andra motiveringar kanske?):

Spanien-Ryssland: 1-2.
Tror Ryssland tar Spanien. Inte alls omöjligt. Lite olika spelstilar, då kan det gå hur som helst. Ryssland spelar på vilja precis som Holland gjorde med bravur i dag.

Pust! Kan bli att jag upplever sömnbesvär i natt. Och det gör jag aldrig annars, men nu känner jag mig för uppspelt för att sova.

Älskar fortfarande ordet uppspelt... Det sammanfattar allt!



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Min viktigaste åsikt är den jerk sa hos sig. Bara inte sidleds-danne spelar så har vi chansen.

Jag orkar inte tippa idag. Får se om jag kan ta mig samman imorgon.

Godnatt och sovgott!

2008-06-09 @ 23:53:51
Morrat av Jerk

tippningen får tas imorgon..just nu är jag extremt pessimistisk..imorgon kanske jag bara är pessimistisk..och ja, glaset är halvtomt ;)

2008-06-10 @ 00:42:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av beerbelly

Jerk. Du är så uppfriskande optimistisk. Jag tror att läget är mer, glaset är nästan helt tomt och kommer välta närsomhelst. Innehållet rinna ut i sand och glaset gå sönder.

Ha en bra dag :)

2008-06-10 @ 08:53:33
Morrat av Åsa

bb: Sidleds-Danne kanske överraskar... He, he - den var kul!

Nu ska jag googla efter hela texten till Du gamla du fria, så jag verkligen är förberedd!

Ha en bra dag!



Jerk: Du pessimistisk? Nähä? Trodde jag aldrig... ;-) Hur många glas blev det egentligen?



bb: Fniss... välta när som helst. Kul!

2008-06-10 @ 09:31:13
Morrat av Jerk

eeh, vet inte..vi beställde in pitchers..så typ 5-6 bara..räcker för en alkoholotränad kropp tydligen..

2008-06-10 @ 09:59:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av beerbelly

Jag tippar väl idag med mot bättre vetande..

Gillar inte att tippa sverige som vinnare och tycker som sagt att de varit dåliga men...

Grekland (fulspelande filmare allihop ;))-Sverige 0-1

Grekland har några bra chanser i början men sen tar sverige över allt mer. Zlatan har ett skott i ribban och en nick strax utanför. Larsson spelar fram till målet som görs av den anfallare som får hoppa in för zlatan. Går den här spådomen in vill jag fan ha tårta ;D



spanien-ryssland eller som vi säger förmatchen: 1-1



Ha en super dag!



2008-06-10 @ 13:35:17
Morrat av beerbelly

Men HERRE GUUUD enl AB ska ju sidleds-looser-danne vara med i startelvan. Får fan tårar i ögonen här. Även om jag trodde det var illa så inte trodde jag det var så illa.

Mitt tips ändras raskt från 0-1 till 2-0. Grekland vinner och jag kommer vara alkoholförgiftad och inte orka kolla på matchen. Ska surfa på doktorsavhandlingar i genusforskning som nog är betydligt roligare läsning än att se matchen med honom på plan.

Tappade sugen totalt!!

2008-06-10 @ 13:47:35
Morrat av Jerk

3-1 till Grekland

2-0 till Spanien

Vad gäller ölrus står jag snart på 2 den här veckan..

2008-06-10 @ 14:41:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

bb o Jerk: Va kul med Danne i truppen...

Återkommer. Värmer upp med spinning... ;-) Måste rusa!





2008-06-10 @ 17:14:33
Morrat av Åsa

bb: Men snälla du... Danne är en människa som dig och mig! Kanske inte lika mycket fotboll i benen som dig och mig, men ändå... ;-)

Jag bortser från utbrott nr två och är skyldig dig en stor tårta om första tippningen går in!! Diskar helt enkelt det andra förslaget. :-)

Sluta halsa sjukhussprit nu... Ryck upp dig.

viftar med blågula flaggan

Trevlig match!



Jerk: Grattis! 4-1 är ju nästan samma sak som 3-1. (eftersom Ryssarna näst intill gav upp trots reduceringsmålet i sluttampen så 4-1-målet var ju bara en bonus...) Jag är inte knusslig.

Du kan inte ha två rätt på samma dag - där går gränsen!



2008-06-10 @ 20:00:05
Morrat av beerbelly

Håller med och jag överdriver ibland när jag pratar om Daniel. Inte hans fel att han spelar och han gör alltid så gott han kan och kämpar. All skugga på lagerbäck för att han tar ut honom.

Sen att han fick beröm av kommentatorerna för att han inte sprang ivägen eller gav bort segern bortser jag från. Wilhelmson fick också beröm och han bidrog ungefär lika mycket till segern enl mig. Mao inte alls.

Otroligt gött med seger och det är det viktigaste. Otroligt snyggt mål och samspel henke - zlatan med.

Riktigt kämpa back mål av hanson är kul att se också.



Struntar i hur tippningen gick i kväll.

Ha en bra dag imorgon!

Kram

2008-06-10 @ 23:45:21
Morrat av Åsa

bb: Visst var det kul med SEGER!

Det var det jag visste att dom hottade upp sig lite tills det var allvar!

Kul att Zlatan fick göra mål... Han

Jag somnade sött i soffan under eftersnacket och vaknade halv två.. Därför blev det vare sig inlägg eller kommentarer i går.

Får återkomma efter jobbet...



Ha en riktigt bra onsdag!



2008-06-11 @ 07:07:59

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0