Blir bara så trött...

... fast egentligen j**ligt irriterad.
Eftersom jag inte har så mycket väsentligt att gnälla över, försöker jag leta upp saker i min närhet att gnälla över. Det är ju lite svenskt så där.

Varför kan inte folk använda blinkers?
Åtminstone när dom ser en stackars Ford-ägare (jag) stå och vänta på att få köra ut i korsningen.
Är det bara jag som drabbas av detta enormt viktiga samhällsproblem. Drabbas ofta. Flera gånger per dag. Hör ingen annan gnälla över blinkers-problemet.

Men det verkliga irritationsmomentet är inte om folk blinkar utan när.
Står och väntar. Där kommer en bil, hinner inte före. Står kvar. Och där kom blinkersen på. När dom redan är inne i svängen, och börjat gasa på för att ta sig ur den!
Nu svänger jag - nu blinkar jag strax. Eller vad då? 
Fel, fel!
Man har blinkersen för man ska förbereda, underlätta, avisera, visa sin avsikt för medtrafikanterna. Inte för att reta gallfeber på bilkollegorna.
Ju nyare bil, ju senare blink. Suvarna, ju större, ju senare blink.

Blinka i tid så jag får sinnesro och kan hitta något annat att gnälla på. ;-)

Nu är det fredag!

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0