Tänk om varje dag startade likadant

När man halvtrött öppnar mailkorgen på morgonen och får se ett mail med titeln "Löneförhöjning" är det första som slår en att ytterligare ett spam-mail letat sig in korgen.
När hjärnan sen registrerar att mailet kommer från chefen i mikrobyn höjer man hastigt på ögonbrynen och undrar vad som står på.
Öppnar man sen mailet och ser att man faktiskt fått en tresiffrig löneökning, bara så där och utan vidare, då blir man faktiskt helt ställd. Näst intill chockad.

När jag senare på dagen anlände till mikrobyn höll jag på att ge chefen en kram - men behärskade mig, som jag oftast gör nu för tiden har jag märkt, vilket i det här fallet var lyckosamt. Jag är inte kramtypen, och chefen är om möjligt än mindre den typen.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Bra start på dagen, helt klart! Varje dag kanske är lite att ta i ändå... men betydligt oftare skulle jag inte tacka nej till :)

2008-08-28 @ 22:11:08
Morrat av Åsa

Nollan: Men tänk om varje dag startade så - då skulle man snart vara miljonär...

2008-08-29 @ 08:31:24

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0