Lassi och jag

Släpade mig iväg till gymmet i dag. Full av tillförsikt och försökte intala mig att det är jättekul att sitta i dom där maskinerna.

Började på löpbandet.
Började i lätt tempo. Gång.
Körde upp lite snabbare tempo. Jogg.
Lite snabbare ändå. Spring.

Sen balla det ur. Då visade dom Usains 100-meterslopp på TV-monitorn.
Då försökte jag trycka hastigheten på löpbandet i bott för att se hur det kändes att va världens snabbaste...
Det kändes så där. Tackar min lyckliga stjärna att jag hann trycka på stopp innan jag åkte av bandet och ut genom fönsterrutan.

Roddmaskinen.
Lassi körde 2000 m. Det blir bra, tänkte jag. Och drog igång, i ett rasande tempo.
(Belastningen stod på det högsta, upptäckte jag när jag klev av.)
Efter tre minuter hade jag pulsen på högsta och hade hunnit några ynka hundra meter... drog en minut till på ren vilja.
Skulle inte föreställt mig att jag var en OS-deltagare. Skulle inte tagit i så...
Resten av sträckan fick jag maxa en minut, vila 30 sekunder.

Ryckte lite i maskinerna - gjorde det jag skulle.

Sen kom P och "räddade" mig genom att fråga om vi inte skulle köra igenom det nya abs-passet.
Träna med egna kroppen som belastning - precis som OS-gymnasterna!

Ska nog egentligen vara en soff-potatis under OS. Jag blir så fruktansvärt inspirerad av alla duktiga idrottsmän så jag förtar mig.

Men simbassängen ska jag definitivt inte ta mig till! Säg det till mig om jag ens börjar prata om simning.
Jag är inte Phelps! Inte på långa vägar. Kan med god vilja simma 1000 m bröstsim med gamnacke, inget mer.
Det är förresten ingen annan som är Phelps heller förstås. Ingen annan som är/varit en sån OS-kung. Jag är imponerad ända ut i hårtopparna.

I morgon är det spinning. Två ynka silvermedaljer har Sverige i cykling. Är övertygad om att jag tar guld i morgon.


UPDATE:  Fick ett sms med frågan: "Var det ingen som såg dig på löpbandet?"
Jodå. Killen på löpbandet intill åtminstone. Han är nog fortfarande vindögd efter sina försök att vara finkänslig och bara "snegla" när jag drog upp hastigheten på bandet.
Jag förstår förresten om han inte tittade rakt på mig - han trodde förstås att det var en psykopat på bandet intill honom...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Du är nog fan den roligaste tjej jag vet :)

Och jag håller tummarna för att du tar guld imorgon :)

Jag ska nog ha någon vilodag nu..

2008-08-17 @ 16:10:00
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Hehe... tack. Inte varje dag man får en sån komplimang. :-)

Tycker du ska vila en vecka, du tog ju din medalj i går. Snyggare än OS-medaljerna var den också. :-D

2008-08-17 @ 17:07:13
Morrat av Jerk

Tack stolt som en tupp

Fast det blir nog fotboll på onsdag, om vi får ihop lag..

Du kan få fler komplimanger om du vill ;)

2008-08-17 @ 17:50:13
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Ja, ja - men lite fotboll har ingen dött av...

(eller förresten, det har ju faktiskt hänt - så du ska nog tänka över det där!)

Tack, säger till när jag är i behov av lite uppmuntran! ;)

2008-08-17 @ 19:30:07
Morrat av Sofie Rundlöf

Haha, hoppas jag ser dig kämpa på gymmet någon dag! Det måste vara en rolig syn! :)

Såg att jag fått en fin liten länk här, vad snällt! Då kanske jag kan få länka till din blogg från min nya? :) Har verkligen fastnat för den! Gillar ironin och sarkasmen i allt du skriver, riktigt skoj! Hoppas du haft en trevlig helg!

2008-08-17 @ 19:48:41
URL: http://www.sofieskrypin.blogg.com
Morrat av Åsa

Sofie: Tja, man får inte roligare än man gör sig... Så i dag hade jag jättekul på gymmet. ;-)

Länka på du bara, kul att du gillar den. Jag frågade dig inte ens, jag bara la upp din. Kanske skulle frågat? Den går till den gamla, kör du den också eller har du bytt helt?

Tack, bra helg här. Ska kolla hur du hade det... ;-)







2008-08-17 @ 20:03:18
Morrat av Petra

Du är gaaaaaalen! Men det är kul det också.

2008-08-17 @ 20:09:00
Morrat av Leffe

Hej Åsa!

Jaha!! tjuvtränar inför utmaningen,ok lite försprång kan du få.Roddmaskinen är inte snäll,där kommer jag att få en Lassi placering tror jag.Men i guldet i morgon ska vi bli två om...

Trevlig Blogg du har.;)



2008-08-17 @ 20:16:06
Morrat av Nollan

Rodd är JOBBIGT det och vaddå motståndet på det högsta. Drar man bara långsamt och jämt så blir det inte mycket till motstånd ändå... synd bara att man aldrig gör det. För mig är rodd nästan värre än spinning, slutar alltid med att det svartnar för ögonen och jag är nära en "Nylander". Det är därför jag bara gör det på land, ror alltså, då riskerar jag iaf inte att drunkna (skulle vara i svettpölen isf)!

2008-08-17 @ 20:19:41
Morrat av Sofie Rundlöf

Jamen det är hellugnt, bara skoj! Tanken är väl att jag ska skriva i båda, men jag är lite ombytlig så jag skriver mest där det känns kul för tillfället :) Just nu tränar jag lite och då har jag inget att skriva i träningsbloggen.. Hoppas i alla fall att jag håller den nya bloggen igång! Länka till vilken du vill du. Nu har jag i alla fall skrivit om gårdagen. Och partybilderna kommer snart ;) .. om jag vågar lägga upp dem :0)

2008-08-17 @ 21:42:36
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Petra: Tack! Tycker om galna människor, då är det kul att vara en själv. :-)

Har du haft en tung arbetsdag?



Leffe: Kul att du hittat hit. Men shit, nu kom du på mig när jag tjuvtränar. Men allvarligt - vi får ta 1000 meter på rodden, inte 1500! :-)

Tsss - i morgon är jag på g. Du kan få en hedervärd silverplats om du ligger i före U och H. :-)



Nollan: Långsamt och jämt - det kan jag tyvärr inte stava till, än mindre utöva. Haha, det svartnade inte för mig, men Nylander var högst närvarande...



Sofie: Jag får köra två länkar då... :-) Partybilder - tjoho! Upp med dom bara!

2008-08-17 @ 22:14:33
Morrat av Leffe

1000 meter blir bra, med fikapaus efter 500 meter.. ;)

Ska skaka av mig er tidigt i loppet så jag kan cykla in ostört i mål och ta emot Guldet... ;)

2008-08-18 @ 08:14:24
Morrat av Åsa

Leffe: Tsss - in your dreams! ;-)

Förresten så dubblar jag i dag. Tog guld redan i morse på 45. Tar 60-guldet sen...

2008-08-18 @ 12:50:34
Morrat av Åsa

Leffe: Om du går in och kollar här igen: Du vann! Trots att jag smällde på allt jag kunde. Får erkänna, även om det bär mig emot.

Ge bloggadressen till tjejerna om du träffar dom på jobbet. Det kommer med all säkerhet bli fler inlägg om vår kamp!

;-)



2008-08-18 @ 21:22:27
Morrat av Leffe

Tackar!!! men tycker att du gjorde en större prestation med två pass i dag,eller var det tre ??? dessutom så såg du otroligt stark ut.

Japp! H och U ska få din adress så kan vi diskutera våran hårda kamp.;)

2008-08-18 @ 22:59:17

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0