Ja, för mig ska det bli en tidig kväll...

Fem glada människor strålar samman för att bevista MAT-festivalen i Skövde.
Fem personer som alla meddelat: Det blir en "lugn" kväll. Jag ska vara hemma tidigt!

Vart tog maten vägen? Jag är hungrig som en varg, trots hur mycket mat som helst att tillgå. Och dessutom var mat syftet att vara ute på stan i dag.
Ätandet skulle abrupt avbrytas för att gå in på Mummel för att få en irish coffee till de fyra andra sönderfrusna truppmedlemmarna.
Jag, som är rutinerad, hade förstås vinterjackan på mig. Man har ju varit med om några matfestivaler i sin dag, och vet att sista helgen i augusti fryser man arslet av sig om man trippar ut i en liten kavaj eller skir virkad kofta. Så var det förra året, året före det och likaså i år... Ingen överraskning, även om alla, utom hon med vinterjackan, verkade jätteförvånade. Suck.
Med löfte om att gå ut och fortsätta äta efter den värmande drycken följde jag med... Sen såg jag ingen mer mat. Förutom en toast Skagen som A på nåt mysko sätt smugglade in till sig.

Och vart tog kamraterna vägen som skulle gå hem tidigt och ta det lugnt?! Ja, med mig var dom inte i alla fall. De som var med mig tyckte jag var jättekonstig som ville gå hem när klockan var kvart i ett.
Men vid ett gick vi hem allihop.
Att äntra hemmets lugna vrå vid 01.15 är inte att komma hem tidigt...

Men kul var det! Förstås! ;-)

Nu är det den där sprintsträckan som gäller igen... världsrekord på 10-15 meter så jag inte somnar innan sängen är nådd.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sofie Rundlöf

Tiden går fort när man har roligt! Själv tog jag en liten sväng på en kvart alldeles själv och sen gick jag hem igen :p Hoppas det blir lite mer röj idag och ikväll!

2008-08-30 @ 10:56:37
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Tjo! Var du på stepen? Var det du som vinkade? (om det nu var till mig överhuvudtaget) Borde använda mina glasögon som bara ligger här och skräpar :P Visste inte om jag fick vara med då det inte fanns någon lapp om det, och jag såg inte dig när det började, så jag lyfte lite skrot istället :p Imorgon blir det nog första besöket i nya spinningsalen för min del, om jag kommer upp i tid till Pernillas pass vill säga :)

Hoppas du haft en trevlig helg!

2008-08-31 @ 22:39:05
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Nämen vad synd! För jag var på stepen - men kom några minuter för sent. Fem över eller så.

Hade jag sett dig hade jag naturligtvis gått och frågat om du skulle varit med, men jag vinkade på min mamma (som inte såg mig i och för sig). Undrar vart du gömde dig någonstans? Jag kanske behöver nya linser :-)

Helgen har varit suverän, tack. Din med?

Cykla på!!!

2008-09-01 @ 09:04:56
Morrat av Sofie Rundlöf

Hehe, jaha men då var det dig jag såg i alla fall då. Jag "gömde mig" vid cablecrossen, så det var ju förståerligt att varken du eller jag såg så bra på det avståndet :p Längtar tills alla pass kommer igång ordentligt för jag har redan gjort upp ett 2-veckorsschema ;)

Helgen ja.. fredagen hade jag gärna varit utan, men lördagen var toppen! Ja, allt står ju i bloggen då.. :)

Idag var det bra ringrostigt på spinningen kan jag säga. Har inte varit på spinning sedan den 28:e april (väl dokumenterat).. Men jag lever faktiskt! Och nu ska jag bannemig skaffa lite kondition igen! :)

2008-09-01 @ 12:18:17
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: 28:e april!!! Då var det banne mig på tiden. Du tror inte du ska prova på torsdag i alla fall... ;-)

Hehe - jag frågade Mikael en sak om abs-passet i dag. Jag gjorde visst en sak helt fel i tors - det var därför det blev så himla jobbigt. Dom där benkickarna upp mot taket skulle vara nån annan löjlig variant - tror jag behåller mina kickar ändå... ;-D

Ska kolla bloggen.



2008-09-01 @ 20:07:55
Morrat av Valross

Var du på Mummel...vilken tid kom du då? Satt där & häckade i 4 timmar sisådär...

2008-09-01 @ 22:50:36
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Men f-n... Var du där 4 timmar?! Tja, 21 till 23 kanske var vår tidsram på Mummel. Nåt sånt. Illa om vi var där samtidigt utan att hälsa. ;-) Vi får förvarna om vi kan möjligtvis är ute på stan samtidigt så man kan vara lyögd. ;-)

2008-09-01 @ 23:23:19

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0