Luciano Moggi

Trodde aldrig jag skulle skriva ett inlägg som har med italiensk fotboll att göra.
Men här kommer det inlägget.
Vilket inte alls har med fotboll att göra egentligen.
Karln i rubriken, Luciano Moggi, Juventus före detta sportchef har yttrat följande icke-intelligenta synpunkt:
-- Jag skulle aldrig värva en fotbollspelare som är bög.
Och vidare:
-- En homosexuell spelare kan inte göra en fotbollsspelares jobb.

Trodde fotbollsvärlden kommit så långt så den stod över neanderthalarnivån vad gällde åsikter om homosexuella. Förr hörde man ofta om homofobin inom fotbollen.
Lever det verkligen kvar?
Eller vill Luciano bara få uppmärksamhet?
Hoppas han förstår att han gör fotbollen en stor otjänst i så fall!

Idiot!

Hittade informationen i Aftonbladet och artikeln läser du här.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Moggi är väl runt 70 och italienare? Typ alla fördomar man kan ha om italienare och 70-åringar ryms i den meningen..sen om fotbollen verkligen kommit längre i den frågan vet jag inte..man kanske säger att man gjort det, men jag tvivlar på det..

2008-04-24 @ 09:27:02
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

Japp du har så rätt i det första.

Det är väl jag som är godtrogen avseende resten, kanske. Men det hörs inte lika mycket som förr i alla fall...

2008-04-24 @ 16:18:35

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0