Jobbiga hantverkare

Hantverkare är ett gissel.
Min takläggare lovade att göra jobbet klart "innan midsommar".
Tsss - tjabba - hallå... Vilken hantverkare kan ta sig an ett jobb så snart i tiden, och ett så "stort" jobb dessutom.
Möjligtvis om det hade gällt att spika dit en list - det hade det varit midsommarperspektiv på.

Jag såg det hela framför mig: Veckan innan midsommar är telefonen inte sönderringd av takläggaren och taket ännu ogjort.
Lyfter då luren själv och frågar var f-n han är?
-- Nja, varit körigt du vet. Lite andra jobb har strulat. Vi kan hinna innan semestern. Möjligtvis. Annars tar vi det direkt efter semestern, du vet.
Och så vidare... och sen hade vi varit inne i november när nytt tak började läggas...

Men vad händer.
Han ringer i dag (vi skakade tass om affären i går):
-- Vi klämmer nog in ditt tak direkt och börjar på måndag, jag har fyra gubbar att avvara som det ser ut.

MÅNDAG! Måndag? Hur är han funtad?! 
Blev riktigt skeptisk. Och kände att jag måste blivit blåst redan innan det hela startat på nåt sätt fast jag inte förstår hur än.
Är fortfarande överrumplad av denna attack. Måndag!
Här blev hantverkaren nästan ett omvänt gissel kan man säga.

Men det blir säkert bra.
Det blev ett himla ringande för att försöka få tag på mina garagehyresgäster som kanske vill ha ut sina bilar och mc innan byggnadsställningen kommer fram.

I morgon måste jag åka och köpa en rullgardin till sovrummet... har ju inga persienner eftersom jag hatar såna.
Någon nakenchock ska jag inte bjuda byggarbetarna på.
(Inte förrän jag spanat in kvaliteten på dom åtminstone... Skojade!!)



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0