I like och not

Idag blir det en I-like-lista och en not-lista med saker som jag på något sätt kommit i kontakt med under dagen och kan placeras på nån av listorna.
5 av varje.

I LIKE
* Solen. Som råkade springa förbi himlen några timmar när jag städade tvättstugan, eftersom änglatofflorna var större än dinosarier där nere. Sen blev det mulet naturligtvis. Men ändå. Den visade sig i alla fall.
* Tanken på nytt tak på min lilla koja. Började förra våren att leta takläggare till förra sommaren. Ingen att uppbringa. Nu har jag hittat en takläggare som dessutom klarar av jobbet innan midsommar.
(Han pratar som Bert Karlsson, men det kan jag leva med:
- Ha´ru nöra fågelhölka på taket?
- Fågelholkar?
- Ja, såna däringa utskjut frå taket, ja, va sa en säga, sånt däringa vendsfönstra som stecker ut.
- Nej, inte ett enda.
- Dä ä sketbra. Å inga andra könstiheter du kömmer på?
- Nej.)
* Vintergäck. Solgula små blommor som tittar upp i en annars kolsvart rabatt på framsidan av huset. Ska köpa en hel säck med såna små lökar så hela rabatten blir gul nästa vår.
*
Humor. Har skrattat hjärtligt flera gånger i dag i samspråk med olika människor. Så där så man skrattar ända nere ifrån magen. Så det riktigt bubblar inombords.
* Skövde HF. Som ångar på i handbollsslutspelet. Vittrar guld!

NOT
* Folk som kör i 20 på 50-sträcka.
Många tycker inte om mig. För så fort jag åker i väg ut på gatorna hamnar jag bakom någon som ligger och lusar i trafiken. Och som bromsar ner till 10 km/h när dom får möte. Jag blir tokig.
* Tanken på priset på taket. Synd att jag har viss tendens till höjdskräck nu för tiden. Annars hade jag lagt taket själv och sparat 100 papp. (Lite så där halvroligt där, märkte ni det... papp o tak, he, he!? Eller var det långsökt? Ja, ok då. Det var faktiskt inte alls kul!)
**** kommer inte på.
* **** kommer inte på.
* **** kommer inte på.

Det måste vara en bra dag som gått när man inte kommer på mer än två saker till sin not-lista. Då har gudarna varit nådiga.
Nästa tisdag kommer en ny lista. Men då ska den inkludera saker som jag stött på, på det ena eller andra sättet, under hela den gångna veckan. Då är jag säker på att not-listan blir fem-punktig. Kanske till och med får prioritera bland wanna-be-posterna till den.
Hoppas jag behöver anstränga mig för att besluta vilka saker som ska stå på I-like-listan också. Ja, att det är många like-saker att välja på alltså. Annars blir jag besviken.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Nu ska vi börja spela fotboll! I Fc Barrio.

2008-04-09 @ 06:17:38
Morrat av Åsa

Jag fick en backplats. Hur kul e de?

2008-04-09 @ 07:16:48
Morrat av P

Det är väl bra. Ingen lär våga göra mål. Jag har inte fått någon placering alls. Själv föreslog jag avbytarbänken. Jag kan sitta och dricka sportdryck och se viktig ut.

2008-04-09 @ 12:44:02
Morrat av Å

Publikvärmare? Det vore din grej.
Kan bli tråkigt på avbytarbänken i nittio minuter eftersom du inte gillar att titta på fotboll...

2008-04-09 @ 12:55:19
Morrat av P

Kanske kan läsa en bok eller nåt... Eller sova. Eller äta glass. Gå och köpa korv. Ja, nu vet jag. Jag kan vara maskot!

2008-04-09 @ 14:54:58

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0