Om John Blund använt frisk luft hade han nått ännu mer framgång

Störtade runt som ett jehu (ett forntida ord som kan likställas med en tätting, så ni yngre läsare i 30-årsåldern förstår också - och ni ännu yngre kan väl googla tätting så vi kommer vidare nån gång) med lite avprickning på att-göra-listan. Riktigt effektiv faktiskt. In i sista andningen och tänker att "nu kommer det blir trögt att gå upp i morgon när klockan typ passerat midnatt med råge".
22.10 visade klockan i köket (den går 3 minuter före ut-om-att-ifall man inte vill komma i sista minuten och det är den jag går efter när jag går iväg - ja, jag kan faktiskt förtränga vetskapen om dom där tre minuterna om jag ska iväg på nåt viktigt - typ Nobelfesten), 22.07 datorn och exakt samma klockslag på ajfånen och lite andra tidsangivelser som var i samma härad.

Hmmm. Leffe var ju här och mixtrade med elen, hjälpte till med för framskridande på min nya farstu. Slog han ut nån 3G-mast eller nåt? Och fixade nån kortslutning på batterier i saker och ting, vilket låter konstigt men man måste ju resonera utifrån magkänslan.

Ja, jag ringde faktiskt Fröken Ur. 90510. Bara för att kolla att min tes var rätt - nåt måste gått fel när man är döendes av trötthet 22.07.

Tror Fröken Ur blivit mutad. Fick inget stöd alls av henne. Ödslade en kvart på detta. Inlägget, konklusionen om vad klockan egentligen är, funderingar på om inte alla som har sömnsvårigheter (där innefattas inte undertecknad what so ever) borde gå ut och ställa sig i snålblåsten en kvart, det måste vara som en halv sömntablett.

Har man som jag, bokstavligt, varit ute en hel dag, från 8-8 kan jag föreställa mig att det är så här man känner sig efter sju sömnhjälpande piller, jag är fullständigt förlamad av sömn. Ropar (förmodligen förgäves) på en oxe som kan dra mig upp från stolen som jag gjorde misstaget att sjunka ner på för att skriva det här.

Kommer inte att vrida och vända på mig på en enda sekund innan sömnen inträffar. Bara jag tar mig till sängen. NU.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0