Ge mig onsdag nån gång

Helt slut efter den här da'n. En s k ledig dag egentligen. Men en  ledig dag blir inte ledig med ett personalmöte kl 13.00. How about lägga mötet 08.00 så man kan va... ah, precis - ledig. Åtminstone fram till 17.30 när det var dags för gruppträning. Nåväl...

Precis innan mötet ringer Jernströmskan och meddelar att det i år inte blir det sedvanliga 107-åriga traditionsbundna midsommarfirandet p g a att hennes syster Yster fyller kärring (40 - då är man där, jag är ledsen). Men, men - vi (jag och kusin) har gått in för plan B. Det är bara de involverade (ja dom har inte riktigt blivit underrättade, än, men det är ju en bagatell) i plan B som inte vet om nåt. Fatta hur dom kommer jubla!

Desperat SMS från mamma under tiden jag är i Karstorp på gruppträning: -- VAR ÄR DU?
(Hennes bil är stone dead. Och jag är ju suverän på bilar, så jag tror jag åker ner och kollar på den. Och konstaterar att den är grön - dit sträcker sig ju min begåvning när det gäller bilar...)

Väl hemma från Karstorp öppnar man mailen för att med stort intresse kolla om man fått några erbjudande från "groupon" (för att rensa bort de flesta så inte mailboxen blir full så man missar nåt viktigt, för dom där är extremt duktiga på att spamma (nu räknas inte deras mejl som spam eftersom jag sajnat upp, men man kan alltid göra en liknelse utan dödsstraff) ut mejl i parti och minut) men trillar nästan bakåt när jag läser ett mejl från en av dom där viktiga avsändarna.
Vill gärna bli lite förvarnad om saker och ting, höra lite skvaller hit och dit innan. Inte bli tagen på sängen. Men nu blev jag det. Lugn, ni kommer, med all säkerhet, bli varse inom snar framtid. Lovar.

Dessutom lite annat krafs hit och dit också som störde sinnesron.

Phu. Snart onsdag... tack och lov. Ny dag, nya andetag.



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0