Det där var väl jäkligt onödigt?

Bara jag anar en geting brukar jag tvärt sätta av en kilometer åt motsatt håll för att komma på behörigt avstånd från fienden.

Elakingarna har nu tagit till knep för att lura mig. Som att gömma sig på dörrhandtaget till ytterdörren som exempel. Och där kom jag och satte handen på handtaget och tryckte till.

Nu vet jag åtminstone varför jag springer och viftar som en galning när jag ser dom gulsvarta marodörerna. Det gör ont att bli getingstucken. Jäkligt ont.

(Nu skulle det passa fint med en bild på ett svullet finger med ett större köttsår, för det är så det känns. Tyvärr får jag göra er besvikna (för att inte tala om hur besviken jag är) för det syns inte ett skit, inte ens en gnutta rodnad.)

Ska tycka synd om mig själv i en halvtimme till. Sen ska jag vända den här dagen till något positivt - det är ju lördag!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma

Känns som du precis skrev om mig. Folk undrar alltid varför jag kutar som en tok och viftar när det finns en geting i närheten. Men vad f*n tror dom?! De gånger jag faktiskt blivit stucken är när jag varit coollugn och inte rört mig som alla påstår att man ska göra, men inte sjutton har det funkat. Jag kommer fortfarande kuta och vifta, så om du ser mig kuta förbi ditt hus viftandes i sommar så vet du varför :)

2012-05-05 @ 11:55:45
Morrat av Åsa

Emma: Bara idioter som sitter still. "Dom är inte farliga om du inte viftar och skriker". Pfft... vi fortsätter gallskrika, välta kaffebordet och bli hysteriska som är det normala beteendet! :)

2012-05-06 @ 09:05:06

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0