18? 16? 13? 17?

Se där ja. Jag är helt och fullt normal med vad jag trodde abnorma väderprognosbesatthet. De människor jag stötte på idag på jobbet som INTE talade om vädret och jublande konstaterade att det skulle bli snuskigt varmt i morgon kan räknas på ena handens fingrar.

Fast snubben som strålade som en sol och sa att det skulle bli hela 13 grader i morgon fick fick inte så många väderpoäng, 13 är ju bara peanuts, det har vi ju vant oss vid nu va? Martina däremot, hon tryckte upp väderbetyget i topp med sina 18 grader.

Min sedvanliga kvällsvädersurfs gav att jag såg att Martinas siffra kom från SMHI och Aftonbladet. Dom där 13 är från yr.no.

(Såg dessutom på alla tre prognoserna att det ska bli snö framåt helgen, men det är ju för det mesta fel på dom där prognoserna, eller hur?)
 


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0