Ge mig en helstekt oxe inom 4 sekunder

Kom hem från jobbet vid 22.00 och om det varit lite mindre kallt hade jag definitivt stannat på vägen och plockat upp en pizza! Familjepizza. Men man går ju inte ut i kylan i onödan.

Allt som oftast sparar jag en massa recept. Till ingen nytta egentligen. Dom bara ligger där. Antingen urklippta ur tidningar, oftast nerknöcklade i kökslåda eftersom dom inte blivit insatta i den för ändamålet ämnade pärmen, eller sparade här i datorn i mappen recept under favoriter.

Det var faktiskt ett, om än inte högt uttalat, nyårslöfte att försöka göra nåt av mitt kulinariska hamstrande. Nåja, alla recept kanske inte är överdådiga, men det är ändå nytt. Nytt och fräscht, bort med håglöst rörande i grytorna med nåt som man ätit hundra gånger förut för att det går fort, lätt och man kan kan svepa ihop det i sömnen med en hand bakbunden.
Två nya recept i veckan är väl inte för mycket begärt att slänga ihop? Nu har ju några veckor passerat av det nya året redan men det är inte för sent att börja nu - och börja "mitt i natten" gör väl inget heller. Pröva nytt!

Allt om mat. En liten kycklinggryta.




Nåja.
Det värsta jag vet är svamp, så några champinjoner blev det inte. Däremot sockerärtor.
Och strimlad kycklingfilé istället för kycklinglår.
La till lite sambal oelek.
Plus ett par nypor curry.
Penne istället för gnocchi.
Matlagningsgrädde 4% istället för 15%.

Ingen grönsallad, men däremot en tomat- och rödlökssallad.

Nästan identiskt med grundreceptet om ni frågar mig. Det är väl så man gör när det gäller matlagning?

Hur det smakade? Gudomligt! Men det hade å andra sidan en näve överkokt pasta utan nåt till gjort också om man ser till hungerstatusen.
Hann inte ta nån bild på min kreation, men det har ni väl förståelse för? Hinna vänta på att kameran ska fokusera liksom?

Se så. Där har ni middagstipset klart tills i morgon kväll. Smaklig måltid!


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0