Vårjackan på

Vilken vårdag vi haft i dag. Lite mer vår  dag eftersom det varit i princip vindstilla till skillnad från igår denna underbara dag.
Jag gick ut hårt, på tunn is med tanke på min frysbenägenhet, och vädrade vårjackan. Men isen var så pass solid så jag hade kunnat gå naken. Härligt varmt och skönt. 

Men mina kära vänner. Vis av ålderns erfarenhet så är sötebrödsvårdagarna snart över. I morgon slår det över till mars. Värsta månaden man ska ta sig igenom om man liksom jag lider av en grav störning vad gäller känslan för vinter. Det är nu den riktigt groteska vinterdepression slår till med full kraft. Tror inte jag haft en enda trevlig (ur väderperspektiv alltså) födelsedag. Det är snö, snö, snö och cirka trettio minusgrader. Snart fyller jag.
Långtidsprognosen visar inte trettio minus. Men visst sjutton visar den snö och stadiga tio minus på min födelsedag. I år också.

Men visst. Jag låter våren blåljuga mig rätt upp i ansiktet några dagar till, som det ser ut, och låtsas gå på det. Mot bättre vetande. Sen störtdyker jag in i mars månads snödepression.






Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0