Thank you, it's Friday

Här är fredag nu. Vad har ni för dag?

Tror jag satt rekord för hur rent det här huset kan bli. Tre timmars putsande och fejande non stop i ett rasande tempo. Då blir det rent, helt enkelt.

För man kan inte ta in såna här i storparti om man inte har det sketarent. Liksom vårstädat.

Första för i år faktiskt. Världens (nåja, men eftersom dom kommer i smällkallaste vintern så säger vi så) vackraste blommor.



Tulips!

Tulips i mängder. Eller mängder och mängder, men 21 stycken i alla fall, utplacerade på väl valda ställen. Ångrar att jag inte köpte tulpaner för en femhundring jämt. Då hade det verkligen blivit schvung på vårkänslorna. Men jag kan alltid kompletteringshandla i morgon. Då ska jag köpa några riktigt långskaftade också, eftersom min termometer sitter rätt högt upp. Hatar att se strecket med -15 som jag gjorde i morse.

Fikade med pappsen förut förresten. Han var snäll (läs: mycket angelägen att få leka med ajfånen eftersom han inte har nån) och tog en bild.



Jag skulle också fota... men då lät det: "Löjla dig inte, lägg ifrån dig den där mojängen nu..."



Och han hann nästan ut ur bild. 

När han, lite senare, var på språng ut och stod i hallen ropade han:

-- Hallå där. Kolla här, nu blev det lite skitigt på golvet där jag ställde mina skor. Ställde dom på golvet, ville ju inte smutsa ner mattan. Bara så du vet.

Det klart. Man ser ju hellre att det ljusa trägolvet, ask fyi, suger upp det gråsvarta tövattnet istället för den för ändamålet ämnade dörrmattan. Du du ska ha en stor eloge för tanken, pappa. Ingen annan hade kommit på den.

Nu fredagsmys. Och mat!


Det bästa som finns... lax.



Och tomat- och rödlökssallad. Förstås.

I morgon ser jag, bland annat, fram mot tredje avsnittet i vår egen variant av "Halv åtta hos mig". Hos Annika. Nice!


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0