Men herregud, vart tog humorn vägen?

Golf. Direkt efter fullsatt hus på spinningen. Med 120 km i timmen sista metrarna (med bil alltså) in till tee (parkeringen innan tee, svårt att springa fram i 120) och då pratar vi väldigt smal väg. Men men... jag klarade det med två minuters marginal.
 
Vilken dag! Härligt gäng på spinningen i morses (refererar till gårdagens inlägg) och underbart golfväder!
 
Pappsen ballade ur och slog klubban i backen. (Släktdrag va?)
 
Sen fanns det ingen golfbil så han fick en cykel istället.
 
 
Nu är ju bilden arrangera, av oss som har humor. Pappsen körde en sorkdödare och bollen kom två meter. Han  hämtade bollen och startade liksom om det slaget och hävdade att han inte på några villkor kan koncentrera sig när någon gör narr av honom medelst fotografering. (Nu fotade jag först efter att bollen slagits, men ok, jag hade ändå en ointaglig leding.)
 
I övrigt tror jag nog pappa var mäkta stolt (eller möjligtvis skämdes) när jag gav den där banarbetaren en avhyvling. Eller ja, på svenska var hyvlingen toppen, men när vederbörande säger "I dont speak swedish" hde jag lite svårt att växla om till utrikiska. Men du - du har inte alla knivar i lådan, ska berätta om vilka knivar du behöver en annan gång! Ska vi vara riktigt ärliga har du ingen kniv alls i lådan, sist lät jag dig passera utan utbrott - då skrattade jag så jag kissade på mig åt din fullständiga inkompetens. Du måste ha som first mission att sabba för alla som är ute på "din bana". Jag pröjsar rätt dyra pengar för att lägga min tid därute, då förutsätter jag att jag blir bemött med respekt. Du suger! Fett!
I morgon ska jag målande skildra ditt beteende, just nu hinner jag inte. Tugga i dig det - men just det, du kan ju ingen svenska.
 
Men förutom det där puckot har det varit en av de bästa dagarna den här sommaren! Kärlek till värmen!
 
 

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0