Oj, brinner det?

En helt vanlig dag.

En liten eldsvåda inuti värmepumpen bara. Inget märkvärdigt, shit happens.



Den gode värmepumpsmekanikern hade lämnat kvar bevis. Vad skönt. Så jag inte trodde han ljög liksom.

Hela min jäkla morgon (någon långfrukost och tidningsläsande var inte aktuellt) gick åt att springa upp och ner, fram och tillbaka mellan garage, elcentral och annat för att se varför det bara var 15 grader i huset när jag gick upp vid halv fem. Propparna smällde som hagelgevär när jag försökte hitta nån lösning. Allt mixtrande till ingen nytta med facit i hand.

Sabbade morgonrutiner så där tidigt betyder uruselt humör resten av dagen. Så nu vrider ni på motståndet, ler, svarar glatt att det känns bra om jag frågar och trampar på utav bara sjutton på spinningen ikväll. Förstått? Och tar dom tyngsta vikterna på den funktionella träningen och bollar med dom som dom vore pingisbollar. Och ler. Hör ni det? Ler! Då ska vi nog klara oss igenom det hela utan några utbrott ska ni se.
Ni behöver inte säga att jag är bäst, för det vet jag. Och hallå, alla vet väl att Göteborg är en förort till Skövde?  

 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Leffe

En helt vanlig dag som akutelektriker, och nu har du ju erfarenhet så det är bara att söka nästa jobb :) Det som brunnit är kontaktorn för start stopp av värmepumpen. vad det kan bero på är för många start stopp, överbelastning av kontaktytorna eller att anslutningarna till motorskyddet varit dåligt dragna.kanske att den nya kompressorn dra lite mer ström? men du kan vara lugn för den är av själslocknande plast och kan pyra lite bara..



Spinningen och funkionella genomförde du med stort bravur, som vanligt :) tunga pass blir hur lätta som helst med lite hjälp :)

2012-04-17 @ 23:02:16
Morrat av Åsa

Leffe: Elektricitet är nog definitivt min påse, så visst, en autodidakt elektiker är tryggt och bra. ;)

Det är sån där bakkelit i den där kontaktorn va? :) Tack, Leffe. Nu vet jag lite mer.

Haha, snällt sagt om passen där. Tack. Men jag var inte helt med i matchen faktiskt... ;)

2012-04-19 @ 16:29:15

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0