Hörde vad du sa

Den där föreläsningen med Babben Larsson igår gjorde susen. Nu så här i närtid i alla fall, medans det är i färskt minne.

Ställer kontrollfrågor för att se om det är värt att hetsa upp sig över att hela min planering gick åt skogen i dag.

1) Är det ditt fel, Åsa?
Nej, än så länge har jag inte förmågan att påverka vädret, och hade jag haft den vet vi väl alla att jag inte valt snöblask en dag i april.

2) Kan du göra nåt åt det, Åsa?
Nej. Inte ett jota.

Oj, jösses, va lätt det gick. Nu slutar jag upp med att stå och glo ut genom fönstret och med ren vilja försöka få till minst 15 grader, uppehåll och strålande sol så jag kan ta tag i mina uteprojekt som denna dag uprsprungligen var ämnad för. 
Känns skönt att styra om till inneprojektlistan utan adrenalinpåslag.

Adrenalinet kan jag behöva sen när jag och Madde kör vårt traditionsenliga (allt som sker fler än en gång går väl under traditionsbegreppet?) fredagsträningsläger.

 




Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0