Det här receptet sparas till en av dom där riktigt dåliga dagarna...

Går lätt framåtlutad. Ond ländrygg, efter plockande av 28 (!) säckar, á cirka 150 äpplen. Räkna på det ni. Eller jag gör det åt er, ni är säkert lika bekväma som mig och då går ni miste om den imponerande siffran: 4200. (Nån säck innehäll säkert bara ynka hundratjugo - så ok, vi rundar av neråt till 3500 så kan jag inte anklagas för överdrift.)

Av ren och pur skuldkänsla fick jag svänga ihop några äppelpajer också.
(Just det - räkna bort 10 äpplen där från dom där 3500!)

Trots en gedigen ihopsamlad receptsamling i form av omsorgsfullt inklistrade recepturklipp från diverse tidningar mm letar man ju alltid fram recept på nätet nu för tiden. Går snabbare.

Vid letandet av äpplepajsreceptet snavade jag över en "Smultronpaj med kardemumma".
Mums. Det skulle kunna bli en ny favorit, det finns ju smultron ute i trädgården också.
Ett grymt recept. Verkligen. Och vilken klippa man måste va vid serveringen så alla verkligen får del av det röda guldet...









Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0