Vilken tur

Inlägget jag gjorde tidigare i dag kom precis i grevens tid. Nu kan man inte skriva "vår lokalblaska" längre. Nu finns det nämligen två.

Visserligen finns bara den ena, den nygamla Skövde Nyheter, på nätet och att läsa morgontidningen utan prassel, trycksvärta på fingrarna, frustration över konstiga bilder, försök  att sära på dyblöta sidor och så vidare, finns inte på min karta. Men bara att kunna följa nyheterna hemmavid i någotsånär realtid känns fantastiskt bra på nåt sätt eftersom vi nu lever i upplysningens tid.

Tycker det verkar finnas en vilja från SN att ha en kommunikation med läsarna, det uppskattas! Och tidningen känns fräsch. Nu återstår bara att se om det finns substans i det som ska scrollas igenom på nätsidorna. 

Nu väntar jag på att Skaraborgs Allehanda också hittas på nätet, förutom i nuvarande pdf-form, som inte ens är gratis. Ut på nätet, SLA, liknande SN:s nätlansering. Jag är kvar som trogen prenumerant ändå eftersom jag både gillar SLA och pappersprassel, men alla kanske inte är lika mossiga som mig. Kan ju finnas dom som klarar sig utan pappersprasslet - och då väljs det musklick istället.

Nypremiär av gamla papperstidningen, nu på nätet: www.skovdenyheter.se

Den "gamla" pappersblaskans version på nätet: www.sla.se


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0