Underbar start på dagen



Grått när man kom till jobbet i morse.
Men grym start på dagen med spinning där (nästan) "alla var där" och ett boxpass som en PT-timme.
M som var på instruktion hos mig i förrgår och ville bli fit på två veckor för att hänga med i hennes söners tempo i Thailand om två veckor med dykning, klättring och "ja, du vet...".
(En son är svensk mästare i boxning och nån mer titel dessutom, den andre är brandman...)
 
-- Suck - nu är det en sån där igen, tänkte jag, utan kunskap, som tror man kan träna två veckor om året.
Vi kör en ingång på jobbspåret, tänker jag vidare, så får vi se vad hon jobbar med, och ställer frågan och får svaret:

-- Ja, ja, ja - jag är sjukgymnast, hoppades du inte skulle fråga. Se så. Skit i det. Nu kör vi. Jag vill känna blodsmak i munnen och jag vill att du gör så jag kommer hit igen. Hur gör vi?
Vi körde styrka. Och skrattade. Körde styrka. Och skrattade. Sen bestämde vi att boxas i dag.

Världen är full av underbara människor. Här var en. Skrattade mig igenom boxningen.
Precis som henne ska jag vara när jag är 64 bast!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Jag ska också va sådan när jag är 64, möjligen utan boxnings- och brandmanssöner då ;-)

2011-11-11 @ 20:17:08
Morrat av Åsa

Nollan: Eventuellt utan dom ja. ;)

2011-11-12 @ 15:20:21

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0