Snacka om lite dum i huvudet

Dom har gjort om avgiftssystemet för parkering i stan. För förbättrad cirkulation i centrum, tror jag motiveringen löd. Som jag förstått det så handlar det mest om att alla platser blivit dyrare. Har inte satt mig in i detalj i hur de nya reglerna verkar trots att jag avnänder en avgiftsbelagd parkering när jag jobbar. Det har varit utförliga beskrivningar i lokaltidningar och dessutom otaliga flyers på bilrutan om de nya reglerna men jag har inte orkat sätta mig in det hela i förväg. Det ger sig väl, tänkte jag.

Nu har jag gått och grunnat i en vecka på vad fn dom menar på "min" parkering.



Hur kan dom få det till att 10-18 blir 24 timmars avgift?
Har retat mig på skylten så jag kan dö. Till och med övervägt en insändare för att ifrågasätta skyltbeställarens kompetens vad gäller tideräkning.

Men i dag fattade jag. (Med ett stort "Aha!" som speglade min lättnad.) Nu funderar jag på om jag inte ska skriva en insändare ändå, men föreslå att dom åtminstone kan beställa en ny skylt med nytt stycke mellan 24 tim och Avgift... då hade man ju fattat direkt. Kanske finns nån mer totalt obegåvad människa som går och funderar över samma sak.

Sätter förstås en signatur under insändaren, inte mitt egna namn alltså. Sånt här vill man ju hålla för sig själv, inte skylta med på stan om man säger så.

PS. Så här i efterhand undrar jag om jag är fullständigt blåst! DS.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0