Är det inte frukost snart?

När man jobbat till 22, som i kväll, är jag lite svårvaggad. Kommer inte till ro så där på momangen. Tyvärr. Och nu längtar man bara efter frukost. Dagens härligaste stund och bästa måltid.

Jag har alltid en startsträcka på minst två timmar på morgonen. Punkt. Två timmar.
Ingen fattar vad som tar så lång tid för mig. Men jag vill njuta. Läsa lokalblaskan bokstav för bokstav. Länge. Begrunda vad som står. Titta på bilderna. Läsa annonser.
Och äta. Länge. Gott och nyttigt. Sörpla i mig minst två koppar kaffe. Ibland en kopp te också. Hotellfrukost light.

Spelar ingen roll om jag börjar halv sju eller nio. Samma rutin. Samma sköna start på morgonen är ett måste!

Kvällen innan förbereder jag alltid. Laddar kaffebryggaren och så. Gör iordning så långt det går, slänger fram glas, bestick och tallrikar.

Nu är det dags att sova. Med vetskapen om att det snart är ny dag. Ny frukost. Dukat och klart!



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0