Tungt nu

Inte nog med att jag inte fått tummen ur och köpa ny mobil, den nuvarande har ju inte direkt lagat sig, nu ska allt annat retas också.

Den fasta telefonen, ja - vi är faktiskt några få unika fossil som fortfarande är anslutna till det fasta telenätet, till exempel. Den har bara lust att vara med i ett samtal på cirka fem minuter, sen ska den laddas! Och vem, av kvinnligt kön (fördomsullt, jag vet, men jäkligt sant påstående), är klar i luren på fem minuter? Bara avslutningsfrasen tar ju minst sju!

Mobila bredbandshelvetesgrejen. Den blir glödhet och strejkar. När som helst. Näe, jag har inte femtioelva sidor uppe med youtubeklipp, spel och annat byte-krävande. Kan räcka att jag är inne på banken. Om man då vill torka bort en tår, som man gör rätt ofta nu när man tittar till fonderna, och råkar komma emot den lilla grejen när handen är på väg upp mot ögonvrån och känner att bredbandsmojängen har en temperatur på 70 grader. Då vet man att det är läge att låta den svalna innan man över huvud taget ska överväga att fortsätta klicka. För i det läget är det stenkört. Det bara tuggar!

Forden. Jo då. Den lever än. Men vad fasiken är det som låter? När jag kommer åkandes låter det som brandkår, ambulans OCH polis har utryckning. Alla enheter på en gång. Det tjuter! Illtjuter om man ska vara ärlig.
B blev så till sig när hon åkte med i går, jag förstår henne för igår var det extremtjutande, så hon ringde en av sönerna.
-- Det är tjutvarningen på bromsbeläggen som satt in, sa sonen, det måste bytas där.
I dag lät det ingenting iofs. Helt borta (möjligtvis ett pyttetjut på Arenaparkeringen, men det smålog jag till och med åt, sett i det stora hela). Vetskapen om att tjutandet kanske drar igång igen går mig på nerverna. Har åkt runt med det där oljudet i en månad - jag blir lite mer labil för varje gång jag startar bilen och väntar på ljudet. Det är inte bra för psyket.

Hur sa? Jo tack. Annars är det finfint. Finns julmatsrester kvar. Behöver inte handla förrän i februari. Billig månad i sikte.

Och nej - jag har inte gjort fel på plural vad gäller fossil där uppe. En fossil, två fossil. Gäsp.

Nu håller vi tummarna och andan att något inte är överhettat när jag trycker på publicera.





Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0