Perfekt ställe utan nån som helst verklighetsförankring

Hyresgästerna har ett element som är iskallt. J skrev på fb att hon sitter i fårskinnstofflor och fleecetröjor under filtar och fryser. Själv hade jag dött av köld. Stackars.

Ringde pappa Vindvirvel och frågade om han möjligtvis kunde svänga förbi i morgon och se om han kan hjälpa sin dotter i nöd.

-- Har du luftat?
-- Har du tagit bort termostaten och kollat piggen?
-- Har du kollat trycket nere vid värmepumpen?

Näe, det hade jag ju inte gjort. Kändes lättare att bara ringa utan felsök, vilket jag faktiskt får hålla med om var ovanligt korkat och det ångrar jag bittert efter skrapan som kom i luren.

-- Ja, ja - jag kommer förbi i morgon då, kom det med en suck som lätt kunde orsakat en tsunami i andra änden av luren.

Körde en liten felsökning i efterhand. Förutom det där med att ta bort termostaten då. Helt omöjlig att få bort. Om man inte vet hur förstås, och det vet jag uppenbarligen inte. Testade lite här hemma. Med våld går det absolut att få bort den. Det kanske kan vara värt att dra sönder den för att komma åt den där jäkla piggen. Men näe, avvaktar. Rent förnuftsmässigt vet jag att det inte kan bli nån fontän bara för att jag drar sönder termostaten, men rent känslomässigt känner jag att jag säkert har en ruskigt otur och råkar dra bort hela elementet och ser hela Sandgatan ligga under vatten.

Jag är grymt nöjd ändå - jag hittade, till slut, luftningsnyckeln. Som jag visste jag hade lagt på ett bra ställe eftersom jag letade ihjäl mig förra gången jag behövde den. (Tre år sen ungefär.)



Rent spontant känns det som det där braiga stället borde vara nånstans bland alla verktyg. Som till exempel i någon av de två (!) verktygslådorna man är begåvad med.

Nej, självklart lägger man den bland sina pennor i en låda i köket. Ibland förstår jag mig inte på hur jag fungerar. Som om jag tänkte:
-- Haha, jag lägger den här i penn-lådan så kommer den dumma människan att leta ihjäl sig när hon behöver den nästa gång. 



Frågan är om jag ska lägga tillbaka den i pennlådan? Eller på nåt annat bra ställe. Bland underkläderna? Ute i nån rabatt?

Skönt att än en gång få bekräftat att man inte är nån samlare förresten. Jag har ett lagom antal pennor att rulla runt på. Cirka 75 stycken.



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0