Med tanke på Flensosten

Det är väl ingen som missat Flensosten i Katrineholms-Kuriren? Redigeraren gick bananas helt enkelt. Och det blev ju kul för oss andra, kanske inte lika kul så här i efterhand för stackaren som satte rubriken.

Jag uppmärksammade Madde (först försökte jag med Johan men det var ju lönlöst... fick förklara innebörden och då tvärdör man lite i nästan-kissa-på-sig-skrattandet) på en kul grej på gymmet igår, där jag hittade en lista med en massa namn och telefonnummer med följande överskrift:

"Dessa är från ert upptagningsområde som visat intresse att träna på en PRO kryssning."

Nu har jag och Madde fullt sjå med att fundera ut hur vi går tillväga för hur vi ska lägga upp kryssningsträningen för dessa PRO-medlemmar. Jag tycker vi kan lägga fokus på sprint fram till smörgåsbordet för att va först i kön. Explosiv träning. Mycket benmuskulatur.

Madde var dessutom ruskigt irriterad över särskrivningen, för så fungerar vi språkpoliser, så till den milda grad att jag tror hon  kommer betona exakt rätt ställe för mellanslagen in absurdum hädanefter. Typ: Jag mellanslag hatar mellanslag sär(inget mellanslag)skrivningar mellanslag bara mellanslag så mellanslag vi mellanslag fort(inget mellanslag)sätter mellanslag vara mellanslag över(inget mellanslag)ens mellanslag om mellanslag det.

Nu tränar vi inför kommande högtid: Jul mys finns inte. Jul gran finns absolut inte. Advents stake är inget ord. Jul grans belysning ska ni inte ens fundera på. Tomte bloss - nej! Vill ni ha fler tips om ord som inte ska särskrivas. Maila mig. Eller Madde.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Madde

Det melllanslag finns mellanslag inget mellanslag så mellanslag irriterande mellanslag som mellanslag sär(inget mellanslag för helvete)skrivningar. Just mellanslag saying.

2011-12-09 @ 13:28:33
URL: http://madeleinelindholm.blogspot.com/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0