Hello? Hello?

Svarade i telefonen på gymmet...
-- Hello.
-- Hallå, hallå, sa jag.
-- I would like to speak to miss Asa Magnoooosson, is she there?
Hell no, tänkte jag säga, för jag var absolut inte inställd på nåt english-talking. Nix. Ville inte. Men vad gör man, kunde ju inte ljuga ju.
-- Yes indeed, its's me.
Bla, bla - vi fick ju reda ut det hela, för våra vägar hade ju korsats förut eftersom han sökt jobb hos oss den här killen och han hade ju mailat från utlandet bla, bla, bla och undrade varför vi inte hade svarat.
Jag trodde det var spam. Deleted. Sorry för det, men det är ju rätt mycket spam liksom så hur skulle jag veta det, va? Sen hade nån som kände honom hört av sig och bla, bla, bla. Till slut var vi överens om turerna, jag visste vem han var.
-- So, when can you and I meet? And where are you located in Skövde? hörde jag, även om jag ville låtsat att jag blivit döv.
Nu kände jag för att trycka på avsluta samtal. Guud vad jobbigt, måste jag förklara? På engelska? Var vi är situated? In english för någon som kom till Sverige för två dagar sen, och inte varit i Skövde förut och befinner sig i Stenstorp?Grattis till mig.
Som tur var hade han nån sufflör i bakgrunden som mycket väl förstod vad the "Areeeena" in Skövde was, redan innan jag kompletterat med "the building with the swimmingpools". The building with the swimmingpools?! Ok, engelskakurs kanske vore nåt att tänka på?
Men visst, jag lyckades bestämma en tid på onsdag at two o'clock in the afternoon. Fuck, kommer ha mardrömmar - men har skrivit ett engelskt manus för anställningsintervjun... ett sånt som man förmodligen måste lämna efter två minuter för att samtalet inte alls gick den vägen man trodde.
Tusen, tusen cred till nya bästis-chefen som sa:
-- Strålande, va bra du är på att prata engelska. Gick ju fint.
-- Swimmingpools? Tycker du?
--- Ja men vad då? Vad säger man då?
Vi är på samma nivå jag och chefen, tror jag.
Ja ja, man är ju inte helt korkad vad gäller engelska eftersom det är åtminstone två engelskspråkiga medlemmar som envisas med att prata med mig på gymmet i parti och minut, trots att jag försöker bli osynlig när dom är där. Man kan ju inte va helt lost alltså...
Onsdag klockan 14. Anställningsintervju in english. I´ll be there...

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0