Brinner det?

Ett litet tips bara så här i adventsfixartider:
Ställ inte en ranglig papperspåse nära ett värmeljus. Den brinner skitbra nämligen!
Påsens innehåll? En massa torra gran-kottar från tidigt 1700-tal typ.
Nu stod jag kvar intill påsen som tur var:
-- Hoppsan. Konstigt. Vad ljust det blev...
Skenet från elden i papperspåsen förstås!
Men ni kan slappna av nu. Det är släckt och utvädrat, alla fläckar av stearinet bortskrapat och det är bara några rodnader på händerna efter det varma stearinet.
Tänk om jag gått ut i ett annat rum och kottarna fjuttat eld. Då hade det nog dröjt innan jag hade skrivit det här inlägget. Det var väl en ängel som vakade över mig i dag.
Slarvmaja!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Annica

oj oj oj :O tur att det gick bra iaf.

2010-11-29 @ 00:08:14
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Morrat av åsa

Yes.

2010-11-30 @ 00:04:20

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0