Karlsson

Det närmar sig. Karlsson på taket. Barnföreställning med S.

Någon som kommer ihåg den lilla juvelen som ville krossa knäskålarna på farfar. Det är hon och jag som ska gå på föreställningen på lördag. Ett riktigt litet rivjärn det där. Enormt charmigt sådant förvisso, men extremt vasst.

Behöver jag läsa på om Karlsson innan? Jag har inte så bra koll på den där litterära figuren Karlsson, tyckte han var en elak filur när jag läste böckerna när jag var liten- därför har inte så mycket av hans upptåg etsat sig fast i minnet. Näe, struntar i att läsa på. Tyckte jag inte om honom då, tycker jag förmodligen inte om honom nu. Men jag kan ju se fram mot föreställningen ändå. S har nog koll i alla fall, för farmor har haft högläsning ur böckerna.

Återkommer med största sannolikhet om detta.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spadermadame

Mamma älskade Karlsson och brukade titta efter honom på hustaken, så jag fick alla böcker, men tyckte att han inte var så snäll och bara ställde till det för Lillebror... Men det kanske är väldigt lärorikt att se hur det kan vara en vuxen som beter sig som ett barn medan barnet får ta allt ansvar! Hoppas det var toppen ändå och litet bra musik!

2010-03-15 @ 09:31:58
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Jag gjorde som din mamma, tittade efter honom. Men jag önskade att han inte skulle visa sig. :)

Tack, det var en riktigt bra föreställning, riktigt bra skådespelare. Ändrade mig kanske lite om också, Lillebror blev ju faktiskt en glad liten kille när Karlsson kom in i bilden, innan var han lite ledsen och ensam. Så kan man se det oxå... ;)

2010-03-16 @ 10:59:32

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0