UFO:t har landat

Men snälla nån, det är inget fel på mig och inte heller är det synd om mig!

Det började på nyårsafton. Pratade med E.

-- Vad ska du göra i kväll då?
-- Ingenting. Vara hemma.
-- Men följ med då!!! (Tre utropstecken räcker inte, det var fyrahundra men det blir tjatigt när man präntar ner det...).
-- Tack, men jag är gärna hemma. Tack, tack.

På nyårsdagen när nyårsaftonens bravader avhandlades i telefon hörde jag kommentaren: "Men varför ringde du inte?" i princip i varje samtal av de tio jag gjorde.

-- Nej, men jag ville vara hemma.

I dag sprang jag ner på stan en sväng. Och "alla" man känner, mer eller mindre, hade kommit på samma idé.
Nyårsafton avhandlades, jag lyssnade på berättelser om diverse mer eller mindre lyckade tillställningar, och svarade än en gång på frågan vad jag gjorde.

-- Jag var hemma.
-- Jaha, ni hade middag då eller?
-- Nej, jag var hemma själv. Tog det lugnt.
-- Själv?!
-- Ja. Själv.
Stirrande ögon, medlidande i blicken.

Lägg av. Jag är ensam precis när jag vill oavsett om det är nyårsafton. Det passade mig i år.

Fast efter alla kommentarer, uppspärrade ögon och nedlåtande blickar är jag tveksam till om jag verkligen får skriva 2010? Av reaktionerna att döma verkar det inte så.
Men vad jag kan förstå har det blivit 2010 med eller utan min medverkan i nån nyårsfest och skillnaden från förra årsskiftet är att jag inledde nyårsdagen utan att va tung i huvudet.

Har ni sett dagens datum förresten: 20100102. 
Snyggt.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av E

go Åsa!

Stå på dig. Helt rätt nyårsafton är överskattat!

2010-01-03 @ 10:38:28
Morrat av Spader Madame

Håller på dig Åsa! Du väljer själv vad som är bäst... ändå måste man säga att det är trevligt att så många människor oroar sig för en... inga downsides som inte har några upsides alltså! Stor, stor kram till världens bästa Vindvirvel!

2010-01-04 @ 16:14:49
URL: http://spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

E: Tack! Håller med dig. ;)



Spader: Jodå, visst är det kul att människor bekymrar sig. Absolut. Men det är den där blicken du vet... Jodå, den kan du. Av folk som man är flyktigt bekant med. :)

Kram till dig med!

2010-01-04 @ 21:44:27
Morrat av Anonym

Spader: Du kan inte den blicken - så menade jag inte - du vet vilken blick jag menar, så skulle det naturligtvis va! Ibland formulerar jag mig som en kråka... ;)

2010-01-04 @ 21:45:45
Morrat av Åsa

Spader: Och ovanstående var det jag som skrev, namnet föll bort... Nu börjar det bli tjatigt, va? ;)

2010-01-04 @ 21:46:47

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0