Sömnlös i Skövde

Efter en sömnlös natt med en stor kniv i halsen som någon vred om varje gång jag skulle svälja var det bara att kasta sig in i vårdcentrals-världen i morse. Jag höll nämligen på att dö av halssmärta bara jag råkade andas.

Efter 40 minuter i telefonkö och påföljande 10 minuters tjafsande om vilken vårdcentral jag tillhör får jag en tid på Norrmalms vårdcentral (som jag vilt chansade på att jag var "listad" på - ja listad är uttrycket som används har jag lärt mig i dag) kl 14.00.

Nu kändes klockan 14 jättelångt bort, så det började ringa i bakhuvudet om någon privat vårdcentral som svägerskan pratat om. Den är belägen lite längre bort på gatan från mig sett.

Kollar nätet och hittar "Allemanshälsan". Öppnar 11.00 på helgerna, och där är det drop in hela dagarna.
11.05 knallade jag in i byggnaden, 11.25 knallade jag ut. Raskt marscherat.

Halsfluss-provet var tyvärr negativt, mycket irriterande eftersom någon antibiotika inte var aktuell. Nu får jag leva med det halsonda lite till.
(Ska jag klaga på nåt, även om jag blev fantastiskt bra bemött, så kunde väl farbror doktorn lindat in det hela lite, och inte utbrustit "Det där ser inte bra ut du. Oj, vad irriterat det ser ut..." när han tittade mig i halsen.)

Fick vara duktig och ringa och avboka den andra tiden när jag kom hem. 40 minuter igen i telefonkön, följt av 10 minuters utskällning om att så kunde man minsann inte bete sig, här gör man minsann inte som man vill om man inte blivit tillsagd.

Jo då, sörru, det kunde man absolut! Inga problem alls att va lite om sig och kring sig.
Dessutom borde ni sett att jag faktiskt var listad på den privata vårdcentralen när jag sa att jag inte visste vilken jag tillhörde från första början. Det sa i alla fall läkaren på den privata vårdcentralen.
Nu tjänade jag, utan att jag visste om det, 100 spänn som pricken över i upplyste mig privat-läkaren om också.

Hade jag valt att använda den tilldelade tiden, på Norrmalms vc - den där jag inte var listad, hade notan slutat på 200 kronor, nu blev slutnotan 100 kronor istället alltså.

Summa sumarum: Fortfarande ont i halsen, men vet vilken vårdcentral jag är listad på. Alltid något.




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Vänta, var det meningen att vi skulle visa medlidande för någon som drog iväg på träning när hon hade feber med det här inlägget? ;)

2010-01-10 @ 21:59:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Spader Madame

Gulle, gulle Vindis! KRYA på sig snart och skit i Jerk! KRAM!

2010-01-11 @ 01:46:25
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Jerk: Oj vad tråkig stämning det blev härinne ... ;)



Spader: Tack snälla Spader. Innerst inne tycker Jerk jättsynd om mig, visst gör han? ;) KRAM

2010-01-11 @ 09:18:43

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0