Dagens grodor

Groda 1:
Blir stressad av en som står och stampar intill mig när jag är på väg från jobbet.
-- Men gud, du stressar mig så jag glömt ta på halsduken. Utan den fryser jag ju arslet av mig...

Då vaknar sportredaktionen till liv och det skriks bakom skärmen:
-- Intressant ställe att ha halsduken på!


Groda 2:
Kliver ur bilen hemma. Nickar åt en kille som hejar glatt när han stegar förbi.
-- Hej, hej, nickar jag lite tveksamt, eftersom jag inte kan placera honom.

Några sekunder går, sen kommer jag på att det är en spinningdeltagare och skriker, eftersom han kommit en bit nerför gatan:
-- Heeeeej! Ja, nu ser jag ju vem du är. Jag kände inte igen dig med kläderna på.

Tror inte ungdomarna på trottoaren mittemot hörde vad jag sa. Dom tittade inte konstigt på mig i alla fall. Inte mer än vanligt.




Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0