Bra material där

Tegelhus är enormt bra att ha! I den bemärkelsen att man inte behöver måla om dom med jämna intervall.

Men i dessa köldtider önskar man att man bodde i ett sött litet trähus. För här i tegelhuset är insidan av ytterväggarna iskalla! Jag dör av köldskador snart. Inomhustermometern gäspar 17 grader. Det är minst sex grader för kallt. Och nej, jag snålar inte på värmen! Elementen glöder och jag kommer att gråta blod när elräkningen kommer, även om jag hade den oerhörda fingertoppskänslan (eller ren tur, välj själv) att binda elavtalet i höstas.

Kan det va på grund av iskylan jag inte känner av febern? Eller har den, tack gode gud, försvunnit redan?

Dags att tända värmeljusen - alla 53. Nästan så dom första hinner brinna ut innan jag tänt dom sista.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

skaffa kamin?

2010-01-09 @ 21:28:20
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Mmmm... ska starkt överväga det till nästa vinter. Men då blir det väl en mild vinter med temperaturer runt noll och över! ;)

2010-01-10 @ 11:57:29
Morrat av Spader Madame

Eller så låter man Spaders Äldste son komma och elda litet. Storstads-generna till trots kom den svarthårige -färgad så klart, natural blonde- unge mannen på att det borde eldas i eldstaden när det nu var så kallt. .Sätter en punkt till eftersom jag nu är så förbannad. När jag kommer hem idag är det några dygn sedan eldningen skedde -Apparently! Det luktar brand. Eftersom det ju har brunnit. Spjäll? Är det inte öppet säger han -du eldade ju innan jul... Det rökte in och han eldade i säg tjugo (20) minuter, säger han vilket innebär klart längre tid och det verkar så på lukten... Det är för fasiken rölskadat inne och ungen går där i godan ro... och tror att det inte ska märkas. Den unge mannen fyller 19 i februari! Sedan har han lyckat slå vatten på elden för det måste ju slockna...ingen gång lyfte puckot luren till mamma -som bara hade sagt -öppna spjället. Jag HAR visat honom hur man gör nu - 58 gånger eller så! Ett under att ungen lever... av flera anledningar...

2010-01-11 @ 01:54:00
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Hahahahaha. Tack för den uppmuntrande och roliga historien även om det gör ont i halsen när jag skrattar!

"Tror att det inte ska märkas..." Hahahaha.

Lite svårt att sätta lås om det är en öppen spis, annars hade det varit en bra idé tills han är vuxen, om så där 10 år. ;D

2010-01-11 @ 09:16:04

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0