Onsdag - lite mitt i veckan

En onsdag, mitt i veckan och ganska mitt i februari.

Det är inte stora grejer som händer just nu. Men om man vill kan man, så här strax innan sängdags, försöka göra en lista på positiva saker som hänt just i dag. Trots min djupa "vinterdepression" tycker jag livet rullar på innan jag får blir yr av vårkänslorna.
Men vad är det som felar frågar jag då? Kan man inte bara få grotta ner sig i depressionen och bara tycka livet är skit? Nä, då. Icke! Då ska en massa positiva vibbar komma farande så man nästan känner sig uppåt. Man blir ju nästan förbannad.

Dagens smileysar då:

- Behövde inte skrapa bilrutorna, bara borsta bort lite fjäderlätt tunn snöhinna på Forden i morse. 

- Skrattar så jag kissar på mig (bildligt, inte bokstavligt) åt vikarierande nyhetschefen på jobbet som har sin arbetsplats två meter från min.

- Dom sådda pelargonfröna (16 st) har kommit upp, växt till sig och blivit varsamt omplanterade i var sin egen kruka. Nu är den jobbiga målsträckan kvar - dom ska bara, liksom jag, överleva till sommaren kommer.

- Överfullt pass på gymmet i kväll. 27 pers på ena passet som egentligen bara har 25 platser. Skön stämning med leende människor. Kvällens föreställning får med beröm godkänt.

- Stor seger för Skövde IFK mot svenska mästarna i handboll. Undrar vad IFK pysslat med under EM-uppehållet. Höghöjdsträning? Typ?

- Träffat några riktigt goa människor i dag helt apropå dessutom som jag slängde några ord med. En del människor blir man glad av helt enkelt.

Kan tyckas va en skral lista, men det tycker jag inte alls. Med tanke på den där depressionen borde det väl blivit en fuck-lista? Har inte satt in nåt på fuck-kontot i dag. Mycket konstigt. Mycket.

I skrivande stund sitter jag och försöker, med ren tankeverksamhet, få den färdiga tvätten att hänga upp sig utan min fysiska medverkan. Fatta hur chockad jag kommer att bli om allt verkligen är upphängt när jag kommer ner i tvättstugan.

Till sist tipsar jag om en blogg som också blev en ljuspunkt i dagens februarimörker när jag upptäckte den: Skövde AIK-tränarnas.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spadermadame

Bra att verkligen ta in depressionen så där. I dag var det verkligen ljusare. Synd att något pucko hade vridit på kylan. Men annars är det ju bra, snart fredag!!!!!"

2010-02-11 @ 08:47:14
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Evelina

det låter som en bra dag :)

2010-02-11 @ 20:23:45
Morrat av Åsa

Spader: Jag tar in och tar in, händer inget just nu. Är äckligt positiv just nu. ;D



Evelina: Japp. Och likadant i dag! Solsken hela dan och dripp-dropp från taken. Härligt! :)

2010-02-11 @ 22:03:19

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0