Håll i mig

-- Den där spisen där borta vill jag ha! säger jag till elektronikförsäljaren (som jag känner som tur är, så jag behöver inte känna mig som en total idiot).

-- Visst. Det fixar vi. 220 eller 380?

-- Que? 70 bred och 85 hög typ.

-- Ja, ja - så långt är allt väl. Men eluttaget, hur har vi det med det? Vet du hur kontakten ser ut?

Kände bara att jag ville dö. Jag vet inte! Fatta! Jag har inte den blekaste j-la aning och jag ville verkligen få den här spisen fixad nu! På stört så jag slipper ha det hängande över mig.

---

Ringde på hos hyresgästen och frågade om vi kunde titta bakom spisen och se hur kontakten ser ut.
Självklart. Skjut mig. En fast elinstallation. Kör lite rysk roulette vet jag! Går säkert att mäta V på nåt sätt, men hur - utan att bli självlysande?
La ner projekt spis tills i morgon. Då spottar vi nävarna och kör igång igen, skam den som ger sig. Jag brukar ju lösa det mesta - en del saker tar lite längre tid än vad som var tänkt bara...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Leffe

kolla efter en märkskylt där brukar spänningen stå, men det har du säkert redan räknat ut...

2009-09-10 @ 22:44:49
Morrat av Åsa

Leffe: Tack, när jag sansat mig lite kom jag på det! Hur enkelt som helst ju... ;)

2009-09-11 @ 08:37:01

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0