Storkovan

Nu är det dax att förgylla den här gråa kalla och urtrista tillvaron, bestämde vi. Jag och fru J.

Så i morgon åker jag ner med Lotto-kupongen till fru J för att den högtidligt ska bli ifylld. Vi är ju rationella människor båda två så vi räknar inte med att vinna i första dragningen efter inlämnandet, men kanske andra, möjligen tredje och absolut senast i den fjärde. Ja, vi kör en femveckorskupong för att det inte ska se så självsäkert och drygt ut när vi lämnar in den. Ödmjukhet, ni vet.

När vi vunnit våra miljoner tänkte vi köpa nån passande liten rörelse att ha som fritidssyssla så man inte blir förslappad. Belägen på varmare breddgrader än Svedalas förstås. Så om det inte skrivs något här om två, tre eller möjligen fyra veckor då vet ni vad det beror på. Då har jag lite att stå i...

(Att jag och en f d jobbarkompis har lämnat in måltipset i ur och skur i femton år utan att förgylla den förbaskade tillvaron med mer än kanske totalt tusen spänn om jag avrundar slarvigt uppåt ägnar jag inte en tanke just nu.)



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0