Gen saknas

Jag saknar "Man-behöver-inte-äta-upp-allt-godis-på-en-gång. Man-kan-spara"-genen?

Finns det fler som har detta fel i den genetiska uppsättningen?
Är vi riktigt många kanske det kan bli ett forskningsprojekt och då kanske man kan slippa såna här anfall av illamående i framtiden.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Den absoluta majoriteten i min bekantskapskrets verkar sakna den där genen. De har dessutom en, "har-jag-ätit-upp-allt-i-min-egen-påse-går-jag-på-det-som-är-över-i-Nollans"-genen. Mycket fascinerande, ffa som vännerna oftast klagar på illamående långt innan de avslutat sin egen påse. Själv lyckas jag däremot nästan aldrig avsluta godisprojektet, ens om där bara är 5 bitar från början. Så jag är tacksam för hjälpen :)

2009-10-08 @ 17:30:40
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Morrat av Ninde

Man kan alltså spara menar du? ;)



Skämt åsido. Beror ju lite på sort. Men brukar vara ett non-issue här på jobbet iaf. Här dunstar allt snabbt när gamarna med Mellanchefen i spetsen börjat cirkulera..

Morrat av Emma

Jag ställer upp i forskningen! Som jag skrev på fb så är det ju typ amfetamin-ämnen i choklad som gör att man bli en jävla Marabou-pundare! Tycker dem borde skriva det på förpackningarna "OBS ger upphov till beroende och överkonsumtion!"

2009-10-08 @ 20:32:05
Morrat av Åsa

Nollan: Haha - "jag-äter-allt-som-andra-inte-äter-upp"-gen är den som är mest framträdande hos mig. Så dom som har svårt med projekt gällande ätbara saker över lag och gärna lämnar nåt har en stor plats i mitt hjärta. Det gäller alltså inte bara godis.

(Ser konstigt ut ibland när jag avslutat min egen pizza och hugger in på killens lämnade halva.) ;)



Ninde: Beror det på sort saknar du inte spara-genen, då finns den i genomet.

Stod i går på gymmet och spolade, under vattenkranen, bort likörfyllningen i en chokladpralin för att få en chokladdos.



Emma: Sccchhh säg inget, men en 200-grams Marabou försvann utom synhåll under en väldigt kort tidsperiod i eftermiddags. Ingen varningstext alls på förpackningen - kan man stämma Marabou?

2009-10-08 @ 22:06:56
Morrat av Emma

Skönt att man inte är ensam av bort tappade chokladkakor.. Vart tar dem vägen?!:P

2009-10-09 @ 16:06:33
Morrat av Åsa

Emma: Dom försvinner bort i tomma intet bara, någon annan förklaring finns inte. :o

2009-10-10 @ 08:00:44
Morrat av HDR-fotografen

Jag äter tills godiset är slut. Mest för tändernas skull.

2009-10-17 @ 09:29:16
URL: http://stilbild.nu/fotograf

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0