Otrolig tillvaro

Otroligt trist tillvaro just nu.

Så trist så jag läste kvittot från Ica Maxi när jag stapplade därifrån med kassarna sist det begav sig. Jag köpte bland annat tre apelsiner för att "jumbo-apelsinerna rekommenderades av Ica's personal", som det stod på skylten intill berget med apelsiner.
Apelsiner är gott - men orkar man skala? Nej.  Så i 99 fall av 100 blir de apelsiner jag köper (ja, de fyller absolut en funktion i fruktskålen, vackra och skrymmande) hänvisade till slaskhinken för att jag av ren lättja inte haft lust och tålamod att ta tag i skalandet innan dom skiftat färg från oranga till grön-vita.
Men nu ska dom bli skalade, sölade och slafsade med, för för tre ynka (jumbo i och för sig, men ändå) apelsiner pröjsade jag 27 spänn. 10 sek för en apelsin alltså. För det får man ju lätt en lättavklädd, hyfsat stor chokladkaka. Känner att jag är ute på lite hal is här, men kan inte riktigt sätta fingret på varför...


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0