Lite i hatten

Förstår inte varför man blir upprörd över att hattarna kostar 18.000 kronor. Det är väl ingen summa att tala om i totala budgeten, en piss i Mississippi.

Det som är en gåta för mig är varför man i hela friden ska ta på sig en hatt för att kunna tänka ur olika perspektiv i egenskap av kommunal chef. Och ännu större gåta varför i all sin dar kommundirektören undergräver sin auktoritet genom ett så urbota dumt tilltag.

Jag känner instinktivt att den chef som bad mig sätta på mig en tänkarhatt för att fatta viktiga, får man förmoda, beslut, inte skulle ha min respekt. Om inte chefen i fråga vore exceptionellt bra. Efter att hört kommundirektören i radion (podd-radio) tidigare i dag, är jag inte helt övertygad om att så är fallet.

Jeezus! Ber härmed ödmjukast om att direktören på tidningen eller bästischefen på gymmet inte springer runt med en massa hattar i framtiden för att på så sätt möjligtvis få bättre beslutsunderlag från mina kollegor.

Bättre att skänka 18.000 till Cancerfonden, Rädda barnen eller Röda korset. För själva summan är absolut inget att hetsa upp sig för även om man vore kommuninvånare i Laholm. Större summor går säkert till saker som vi definitivt inte vill veta något om heller. Precis som i alla kommuner.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0